صادرات کشور در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیارد دلار می رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال رونق تولید چند برنامه مهم اقتصادی را در موضوعات صنعتی کشور پیگیری می کنیم و تقویت نهضت ساخت داخل مهم ترین این برنامه ها است که در اولویت وزارت صمت قرار گرفته و پیش بینی کرده ایم که ارزش صادرات ایران در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا رحمانی امروز پنج شنبه _۲۸ آذرماه_ در آئین افتتاح پروژه تولید تختال برای لوله‌های انتقال نفت و گاز در محیط ترش برای اولین بار در کشور، اظهار کرد: ظرفیت تولید کشور در زنجیره فولاد نسبت به اوایل انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافته و وزارت صمت بر متوازن شدن این برنامه در همه فلزات برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: کارکنان فولاد مبارکه رزمندگان جبهه جنگ اقتصادی هستند و امروز همه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و امیدوارم بتوانیم به خوبی از این وظیفه پاسداری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افتخار می کنیم که چنین کارگرانی داریم و این افتتاح یک عملیات جدید و فتح نو در خاکریز های جنگ اقتصادی است.

رحمانی اعلام کرد: در سال رونق تولید چند برنامه مهم اقتصادی را در موضوعات صنعتی کشور پیگیری می کنیم و تقویت نهضت ساخت داخل مهم ترین این برنامه ها است که در اولویت وزارت صمت قرار گرفته و پیش بینی کرده ایم که ارزش صادرات ایران در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی خاطر نشان کرد: با افتتاح پروژه تولید تختال برای لوله‌های انتقال نفت و گاز در محیط ترش، بیش از ۲۵۰ میلیون یورو از وابستگی به کشورهای خارجی کاسته شد و این یک تکلیف است که هر محصولی را که قادریم در داخل کشور تولید کنیم از واردات آن جلوگیری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تقویت فرایندهای تولید و توسعه در زنجیره فلزات اساسی یکی از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ظرفیت تولید کشور در زنجیره فولاد نسبت به اوایل انقلاب اسلامی، بیش از صد برابر افزایش را تجربه و وزارت صمت بر متوازن شدن این برنامه در همه فلزات برنامه ریزی کرده است.

رحمانی ادامه داد: صادرکنندگان را به صادرکردن سنگ آهن تشویق نمی کنیم و فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت شاخص صنعتی جهانی با توانمندی های استاندارد باید سرمایه گذاری خود در حوزه فولاد خام را کاهش دهد. فولاد مبارکه باید به سراغ قطعه سازی صنایع حساس کشور رفته و نباید واحدهای صنعتی ما از وضعیت و میزان دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز تولید در نظام اقتصادی گلایه داشته باشند. انتظار داریم فولاد مبارکه بازوی اقتصادی دولت در حوزه تنظیم بازار باشد و از صنعتگران و فعالان اقتصادی حمایت کند.

کد خبر 401934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.