مولوی: با هر توسعه ضد محیط زیستی مخالفیم

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران و ارگان‌های اداری بر این نظرند تا در بلوار ارم سرمایه‌گذاری کنند که شورای شهر به‌منظور حفاظت و حراست از این منطقه، همواره مخالف اجرای هرگونه طرح توسعه‌ای، بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم مولوی با اشاره به دغدغه‌های محیط زیستی شورای شهر همدان اظهار کرد: گاهی شهرداری همدان را از درآمدهای میلیاردی محروم می‌کنیم تا اجازه ندهیم آسیب زیست‌محیطی به شهر وارد شود.

وی با اشاره به درخواست‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در بلوار ارم، اظهار کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران و ارگان‌های اداری بر این نظرند تا در این مکان تفریحی در دسترس شهروندان، سرمایه‌گذاری کنند که شورای شهر به‌منظور حفاظت و حراست از این منطقه، همواره مخالف اجرای هرگونه طرح توسعه‌ای، بوده است.

مولوی با اشاره به پروژه آرام‌سازی بلوار ارم، گفت: به طور قطع با اتمام این پروژه شهری، شاهد رویکرد متفاوت و مناسب مدیریت‌شهری خواهیم بود و این مکان تفریحی به پایگاه گردشگری خوبی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به برخی طرح‌های توسعه‌ای از جمله جاده برگشت گنجنامه، جاده سلامت و سرمایه‌گذاری در پیست اسکی، عنوان کرد: مباحث شهری و عملیات عمرانی، چند وجهی است و با برخی مباحث زیست‌محیطی تناقض دارد؛ البته در خیلی از موارد حتی برای قطع یک درخت هم بحث‌ها می‌شود اما ذات پروژه‌های عمرانی، گاهی مخرب است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان ادامه داد: اگر بتوانیم بخش عمده معادن اطراف کوهستان الوند را از این منطقه گردشگری، دور کنیم، همت بسیار بزرگی در راستای حفظ و صیانت از کوهستان، محسوب می‌شود.

مولوی اضافه کرد: انتظار می‌رود نمایندگان دوستدار طبیعت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی شورا همراه با ارائه انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای موجود، مدیریت‌شهری را یاری دهند که به طور قطع مورد استقبال ما نیز قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به عدم استفاده از نمک در عملیات برف‌روبی زمستانی در شهرداری همدان به عنوان عامل مخرب محیط زیست، از شهروندان درخواست کرد: در زمان نزول بارش رحمت الهی (برف) برای نگهداری شهر و کمک به مدیریت‌شهری، حداقل مقابل درهای منزل مسکونی خود را پاکسازی کنند

کد خبر 401918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.