توقف بسیاری از پروژه های استان اصفهان به دلیل نیاز آبی

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر مشکلات صنعتی فعالان اقتصادی استان اصفهان، گفت: تعداد زیادی از پروژه های استان اصفهان به منابع آبی نیاز دارد و به همین دلیل اجرای بسیاری از آنها تا تامین منابع آبی مورد نیاز متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر امروز پنج شنبه _۲۸ آذرماه_ در نشست صمیمی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و کارآفرینان شهرستان های شهرضا و دهاقان استان اصفهان که در محل شرکت فولاد گستر کچو شهرک صنعتی رازی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می رسد به یک شبکه تامین ضروری آب در فلات مرکزی کشور نیاز داریم تا در زمان وقوع سیل، آبی که باعث تخریب در سایر استان های کشور می شود را به فلات مرکزی ایران بیاوریم و در این شبکه توزیع آب اختصاصی ذخیره کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان تصریح کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی و دخالت نکردن بیش از اندازه دولت در امور بخش خصوصی می تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند و باید به تعرفه های صادراتی و وارداتی به صورت دقیق و ویژه نظارت شود.

راه حل ریشه ای برای حل مشکلات سوخت اصفهان

قاضی عسگر اضافه کرد: باید سهم نهاده های ارزان قیمت در قیمت تمام شده محصولات صادراتی تعیین شود و سپس برای آنها تعرفه صادراتی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: به دنبال یک راه حل ریشه ای برای مشکلات سوخت استان اصفهان هستیم و قصد داریم نفت صادراتی ایران را به واحد های صنغتی و صنفی استان بدهیم تا مشکلات تامین سوخت آنها حل شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان تصریح کرد: سیاست سرکوب نرخ ارز و چند نرخی بودن آن باعث ضرر و زیان و فساد اقتصادی شده و توزیع غیر هدفمند و کور یارانه ها نیز یکی دیگر از عواملی است که مشکلات اقتصادی بسیاری به وجود آورده است. بالا بردن نرخ سود بانکی‌، فعالیت های اقتصادی را کم جاذبه کرده و خیلی از افراد از خیر تولید و فعالیت اقتصادی می گذرند و سرمایه خود را در بانک می گذارند.

کد خبر 401908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mosa US ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    1 0
    در صورتی که نیاز آبی استان تامین نشه در آینده اصفهان را باید ترک کرد چرا که فاجعه ی زیست محیطی ناشی از خشکی زاینده رود باعث نشست کل شهر اصفهان و ریزگرد سمی هم در کنار آن می شود و نتیجتا باید اصفهان تخلیه بشه ....متاسفانه استان یزد و چهار محال بسیار ظلم کردند و در حال ظلم های جدید هستند