تعرفه و عوارض دقیقی برای صادرات مواد خام در نظر گرفته شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکهع توسعه صادرات و مدیریت واردات سیاست اصلی وزارت صمت است و نباید نیاز های پرمصرف و روزانه مردم در بازار ها صادر شود، گفت: تولید داخل و تامین نیاز بازار های داخلی برای وزارت صمت اولویت دارد و برای صادرات مواد خام تعرفه و عوارض دقیقی در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا رحمانی صبح امروز پنج شنبه _۲۸ آذرماه_ در نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان شهرستان های شهرضا و دهاقان استان اصفهان که در محل شرکت فولاد گستر کچو شهرک صنعتی رازی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان های شهرضا و دهاقان شهرهای عالم پرور و شهید پروری هستند و زندگی و خدمت کنونی ما مدیون جان فشانی همین شهدا است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور بهترین فعالان اقتصادی را دارد و تیم مدیریت وزارت صمت در سفر به این استان روحیه می گیرد، افزود: افتخار میکنم که فعالان اقتصادی استان اصفهان خاکریز های صنعتی را در جبهه اقتصادی کشور فتح کرده اند و اجرایی شدن این مهم جای تبریک و خداقوت دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه واحدهای صنعتی اصفهان از افتخارات ما هستند و حفظ خون شهدا با فعالیت در این جبهه اقتصادی صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: برای حل همه مشکلات اقتصادی فعالان صنفی و صنعتی استان اصفهان تلاش می کنیم و حفظ وضع موجود اشتغال و تولید بر اساس فرموده مقام معظم رهبری نوعی جهاد است. مسئولان شهرستان ها موظف هستند در حل مشکلات اقتصادی فعالان صنعتی-صنفی شهرستان های شهرضا و دهاقان از نماینده عالی دولت در این حوزه ها یعنی فرمانداران تبعیت کنند.

رحمانی با بیان اینکه حفظ وضعیت تولید باید در اولویت فعالان صنعتی باشد، اضافه کرد: تولید کشور در اغلب رشته های اقتصادی نسبت به هشت ماه ابتدایی سال گذشته افزایش پیدا کرده است. صادرات امسال، پیشران اقتصادی ما است و شعار رونق تولید با آن محقق می شود.

هیچ محدودیتی در تفویض اختیار نداریم

وی ادامه داد: در بسیاری از محصولات پتروشیمی مازاد تولید داریم و قادر به صادر کردن آنها هستیم، در قسمت هایی نیز که از مواد یارانه ای استفاده می شود باید یارانه مناسبی در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تفویض اختیار نداریم، تصریح کرد: از رئیس سازمان صمت اصفهان می خواهیم که همه اختیارات و وظایف خود را به ادارات صمت شهرستان ها تفویض کرده و با استفاده از فناوری های نوین و بستر های IT فعالیت و کارهای روزمره فعالان اقتصادی و صنعتی را از طریق پرتال های اداری تسریع کند، زیرا نباید صنعتگر پشت در بماند و زمانی که به آنها می گوییم شما رزمنده جنگ اقتصادی هستید، باید از آنها همچون رزمنده جنگ اقتصادی حمایت کنیم.

رحمانی افزود: به اتاق های اصناف و بازرگانی و خانه صمت اعتماد دارم و هر وظیفه ای که قانون مشخص نکرده باشد را می توانیم به این تشکل ها واگذار کنیم و من به صورت جدی با توسعه فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان های کوچک مخالف هستم.

به اندازه تولید هر کسی به او خدمت می کنیم

وی یادآور شد: به اندازه تولید هر کسی به او خدمت می کنیم و با هر واحدی که تعطیل باشد و تسهیلات دریافت کند به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.تولید داخل و تامین نیاز بازار های داخلی برای وزارت صمت اولویت دارد و برای صادرات مواد خام تعرفه و عوارض دقیقی در نظر گرفته ایم.

وزیر صمت اظهار کرد: بروکراسی چندانی در حوزه صنایع وجود ندارد و تنها برخی از استعلامات زمان بر شده و باید تبادل اطلاعات با دستگاه های دیگر به صورت الکترونیکی صورت بگیرد.

رحمانی اضافه کرد: نمیتوانیم زمین را در شهرک های صنعتی، معطل بگذاریم و وظیفه داریم در صورت ساخته نشدن واحد صنعتی در زمین های ارائه شده خلعیت زمین از گیرنده اراضی را در دستور کار قرار دهیم. ماده ۴۴ قانون مالیات که توسط مجلس شورای اسلامی به تازگی اصلاح شده، تسهیلات ویژه ای برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: با مساعدت برای تشکیل منطقه ویژه اقتصادی شهرضا موافق هستم و بر اساس موقعیت جمعیتی و جغرافیایی می توان ظرفیت های اقتصادی مناسبی در شهرستان های شهرضا و دهاقان به وجود آورد.

رحمانی افزود: هر کس معدنی را ثبت کرده و فعالیتی انجام نمی دهد باید معدن را تحویل دهد و مناقصه مجددا صورت بگیرد.

کد خبر 401903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.