اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به مالزی و ژاپن

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به حضور ۵۲ کشور جهان در اجلاس سران کوآلالامپور، حضور آقای روحانی در این اجلاس فرصتی برای بیان دیدگاه‌های ایران، تقویت روابط دوجانبه به خصوص در زمینه اقتصادی، تقویت دیپلماسی چندجانبه‌گرایی و توازن در روابط خارجی با کشورهای شرق آسیا خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به ابعاد حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک شخصیت رئیس جمهوری گفت: این ویژگی ها باعث شده تا آقای روحانی تحلیل و شناخت درستی از روابط بین الملل داشته باشند و بر این اساس حضور ایشان در راس دستگاه اجرایی در سفر به مالزی و ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند فرصت‌های بسیار خوبی برای تقویت روابط دو جانبه به خصوص در زمینه اقتصادی با این دو کشور داشته باشد و این مساله در شرایط تحریم‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود توسعه دیپلماسی چندجانبه‌گرایانه را از دیگر موارد مهم در این سفر ارزیابی کرد و گفت: یکی از ابعاد مهم این سفر اجماع‌سازی بازیگران روابط بین‌الملل در برابر هژمونی آمریکاست؛ موضوعی که همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و تبیین این دیدگاه‌ها در شرایطی که آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران است اهمیت زیادی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به روابط ایران و ژاپن گفت: ژاپن از کشورهای دوست و شرکای مهم اقتصادی ایران است و تقویت روابط اقتصادی از اهداف مهم این سفر است.

نوریان در بخش دیگری از اظهارات خود توازن در روابط خارجی ایران با شرق آسیا را از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به مالزی و ژاپن عنوان کرد و گفت: این سفر در جهت تقویت راهبرد ما در نگاه به شرق است

کد خبر 401898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.