"هیچ" حاصل تلاش بازیکنان در سیاسی ترین ال کلاسیکوی تاریخ

دو تیم بارسا و رئال مادرید در یک بازی معوقه از هفته دهم لالیگا به مصاف هم رفتند که این بازی چنگی به دل نزد و مساوی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از حساس ترین بازی های این هفته فوتبال اروپا در لالیگای اسپانیا بین دو تیم بارسا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد اما چنگی به دل نزد.

این بازی ابتدا قرار بود ۵ آبان برگزار شود که بدلیل تهدیدهای طرفداران استقلال طلب ایالت خودمختار کاتالونیا از اسپانیا، به تعویق افتاد و اما با وجود تهدیدهای مجدد این بازی شب گذشته ۲۷ آذر ماه در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون انجام شد. 

همه چیز تحت تاثیر بیانیه های "گروه سونامی" ایالت کاتالونیا بود، آن ها گفته بودند از قبل از بازی عملیات های گسترده ای بیرون و داخل نیوکمپ انجام می دهیم. ما خواهان "آزاری" هستیم. ما در بازی شعار "اسپانیا بیا بنشین و حرف بزن" (اشاره به مذاکره برای جدایی کاتالونیا از اسپانیا) سر خواهیم داد.

در طی بیانیه های پر تکرار این گروه، اعلام شد حدود ۳۲ هزار نفر متحد شده اند تا در حین بازی، خیابان های بارسلونا و اطراف نیوکمپ را پیش از شروع ال کلاسیکو را ببندند و تظاهرات کنند. ماموران امنیتی می ترسیدند معترضین به داخل زمین حمله کنند و احتمالاً توانایی انجام کار خود را به درستی نداشته باشند ، که این وضعیت را پیچیده تر می‌ کرد.

هواداران ماسک هایی با عکس مسی و حتی بادکنک زرد رنگ برای پرتاب به زمین برای بیان خواسته آزادی خود، را به نیوکمپ آورده بودند، اما مسئولان امنیتی اعلام کردند آوردن ماسک مسی و بادکنک ممنوع است. سوالی که پیش می آید این است که هواداران برای اعتراض چرا می خواستند از ماسک مسی استفاده کنند؟ چون می خواستند چهره همه تماشاگران مشخص باشد تا کسی کار خطرناکی انجام ندهد.

از صبح روز بازی ۵  هزا نیروی پلیس، ۵۰۰ نفر پلیس ضد شورش که از سراسر کشور اسپانیا و منطقه کاتالونیا به این منطقه آمده بودند، همه چیز را رصد کردند. درحالی هر دو تیم بارسا و رئال مادرید برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقات ناگوار در یک هتل به نام "صوفیا" مستقر شده بودند. تدابیر امنیتی شدیدی اطراف هتل ملکه صوفیا محل اقامت دو تیم بارسلونا و رئال مادرید برقرار بود.

نصف دیگر نیروها، اطراف نیوکمپ با چند قلاده سگ و چند راس اسب و تجهیزات خنثی بمب، مشغول به انجام خدمت بودند. اتوبوس هر دو تیم تحت شدیدترین تدابیر امنیتی پلیس ضد شورش کشور اسپانیا از هتل راهی ورزشگاه نیوکمپ شد.

بالاخره با این تدابیر و درحالی که چهره های شاخصی مثل مارک مارکز موتور سوار اسپانیایی و لوئیز انریکه که سابقه فعالیت در هر دو تیم را دارد و سکاندار حال و حاضر نیمکت اسپانیا برای یورو ۲۰۲۰ است، بازی آغاز شد، همه چیز تحت تاثیر اتفاقات سیاسی منطقه کاتالونیا بود، ۱۰۰ هزار تماشاگر داخل ورزشگاه نیوکمپ با صدایی بلند و رسا شعار استقلال و آزادی سر می دادند، و ۳۲ هزار نفر بیرون ورزشگاه و در شهر های اطراف بارسلون با آتش روشن کردن، با ماموران امنیتی که شب سختی برایشان بود، درگیر شدند.

اما این اتفاقات روی ساق پاهای بهترین های فوتبال جهان هم تاثیر گذاشته بود. فکر آن ها معطوف به فضای ملتهب ورزشگاه و شعارها بود، و بهترین ها نمی توانستند بازی عادی خودشان را انجام دهند. از مسی و دیوونگ و سوارز و گریزمان گرفته تا بنزما و بیل و بقیه بازیکنان.

نه موقعیت جذابی نه صحنه گلی، نه تاکتیکی و نه برنامه خاصی. این مسابقه شاید کم موقعیت ترین  ال کلاسیکو از سال ۲۰۰۲ تا به حال است. آخرین باری که این دیدار بزرگ مساوی و بدون گل شده بود به سال ۲۰۰۲ بر می‌گشت.

با توجه به اتفاقات رخ داده، شاید بتوان اسم این مسابقه را سیاسی ترین ال کلاسیکوی تاریخ گذاشت. ال کلاسیکویی که زیدان همچنان رکورد شکست ناپذیری خودش را در نیوکمپ حفظ کرد و والورده سرمربی بارسا نباختن خود به رئالی ها را ثابت نگه داشت.

حالا با کسب این نتیجه رقابت برای قهرمانی لالیگا داغ تر شد، چرا که هر دو تیم شانه به شانه هم با ۳۶ امتیاز در جدول پیش می روند.

کد خبر 401884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.