طرح ترور نخست‌وزیر هند لو رفت

دادستان‌های هند ادعا می‌کنند که آنها توطئه ترور نخست وزیر مودی را کشف کرده‌اند و بر همین اساس اتهاماتی را مطرح کردند.

به گزارش ایمنا، ۱۹ عضو یک گروه چپ‌گرا در ایالت ماهاراشترا رسماً متهم شدند که قصد ترور نارندرا مودی، نخست وزیر هند را داشتند.

دادستان‌های ایالتی هندوستان پیش‌نویس پرونده‌هایی را برای متهم کردن ۱۹ نفر به توطئه برای ترور» نخست‌وزیر نارندرا مودی و همچنین اقدامات تروریستی و سایر جنایات ارائه داده‌اند و این به ادعای ارتباط با چریکهای چپ است.

دادستان‌ها در ایالت ماهاراشترا روز چهارشنبه اتهاماتی را مطرح کرده و ادعا کردند که این گروه در پشت نقشه برای قتل رهبر هند است.

از ۱۶ اتهام، نیمی از آن‌ها تحت قانون پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی غیرمجاز مربوط به تروریسم تشکیل‌شده‌اند و بقیه تحت قانون مجازات استاندارد هند هستند.

هر ۱۹ متهم اعضای فعال [یک] سازمان تروریستی ممنوعه و ... توطئه شده برای شروع جنگ علیه دولت هستند.

دادستان‌ها همچنین ادعا می‌کنند که این گروه توطئه‌گر برای جمع‌آوری بیش از ۱ میلیون دلار سلاح به همراه ده‌ها هزار اسلحه مهمات، به‌عنوان بخشی از طرح ترور نقشه کشیده بودند.

بااین‌وجود، جزئیات کمی در مورد نقشه فرض شده فراتر از اتهامات پدید آمده است و هنوز مشخص نیست که مظنونان چطور قصد انجام آن را داشتند.

این اتهامات ناشی از رویدادی است که در سال ۲۰۱۷ در شهر پونه، معروف به الگار پاریشاد برگزار شد که در آن چندین نمایش فرهنگی با مضامین ضد کاست به نمایش در آمده است.

پلیس می‌گوید این جشنواره توسط گروه مائوئیست به‌عنوان بخشی از تلاش برای تحریک خشونت و سرنگونی دولت، سرقت شد و این رویداد را برای درگیری‌هایی که بعداً در دهکده بهیما کرهگاون رخ داد، اما سال گذشته، دو دادگستری بازنشسته دادگاه هند، BG Kolse-Patil و PB Sawant، به این نتیجه رسیدند که آن‌ها تنها سازمان دهنده و سرمایه‌گذار این رویداد هستند و هرگونه نقش مائوئیستی را انکار می‌کردند.

در حال حاضر نه نفر از متهمین - که اکثر آن‌ها فعال، وکلا، دانشگاهیان و مفسران هستند، بازداشت‌شده‌اند، درحالی‌که پلیس همچنان به پیگیری ۱۰ مظنون دیگر، گفت که شامل پنج مأمور عملیاتی زیرزمینی و همچنین پنج عضو دیگر است.

منبع: اعتمادآنلاین

کد خبر 401879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.