رونمایی از دوچرخه‌های هوشمند در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: در حال حاضر ۲۵ ایستگاه دوچرخه‌سواری در شیراز احداث و امکان استفاده از دوچرخه‌های هوشمند از امروز (پنجشنبه) رسما آغاز می‌شود.

مجتبی زوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رونمایی از دوچرخه‌های هوشمند، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار انسان‌محوری و دستیابی به سیستم‌های حمل و نقل پاک برای انجام سفرهای کوتاه‌مسافت و میان‌مسافت، راه‌اندازی سیستم دوچرخه‌سواری در دستور کار قرار گرفت چراکه نگاه ما به دوچرخه، نگاه سیستم حمل و نقلی است.

وی با اشاره به احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری در سطح شهر شیراز، ادامه داد: تاکنون ۲۴ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در فضای درون‌شهری و یک رینگ ویژه دوچرخه‌های تفریحی به طول ۱۸ کیلومتر اطراف شهر احداث شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز اضافه کرد: برای راه‌اندازی سیستم دوچرخه‌سواری با شرکت پاک چرخ ایرانیان (بیدود) قراردادی از نوع bo (تجهیز ناوگان در مدت زمان مشخص و ارائه سرویس‌دهی) امضا کردیم که مالکیت ناوگان به عهده شرکت ارائه‌دهنده سرویس است؛ بر اساس این قرارداد قرار است در مدت پنج سال در کلانشهر شیراز ۲۵۷ ایستگاه دوچرخه‌سواری و ۱۰ هزار دوچرخه فعال شود. طبق برنامه زمانبندی قرار است به طور متوسط سالیانه ۵۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری احداث و سالانه دو هزار دوچرخه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

زوربخش با اشاره به احتصاص بسته‌های تشویقی ویژه شهروندان، خاطرنشان کرد: شهروندان شیرازی می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان برای مدت یکسال، از دوچرخه‌های هوشمند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آیین رونمایی از دوچرخه‌های نسل چهار عصر امروز _پنجشنبه ۲۸ آذرماه_برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۵ ایستگاه دوچرخه‌سواری احداث و فعالیت این دوچرخه‌ها از امروز رسما آغاز می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز اظهار کرد: راه‌اندازی تراموا،  دوچرخه‌های برقی و اسکوتر نیز از جمله برنامه‌هایی است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

کد خبر 401876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.