کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها از تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری‌های کشور خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر اسدی با بیان اینکه لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باهمت نمایندگان مجلس و هیئت دولت مصوب شد، اظهار کرد: این لایحه در هفته آینده تصمیم‌گیری نهایی و سپس به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی بابیان اینکه در این طرح برآورد سازمان شهرداری‌ها کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی به شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهای کوچک است، افزود: این قانون در حوزه درآمد، هزینه و آئین‌نامه استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای شهرداری‌ها پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها با بیان اینکه امیدواریم در قانون بودجه سنواتی رفع شود، تصریح کرد: در قانون بودجه سنواتی سهم دولت از اعتبارات ارزش‌افزوده کاهش می‌یابد و به همان نسبت به شهرداری‌ها افزوده می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی این سهم به ۵۰ درصد برسد.

اسدی با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها از اعتبارات ارزش‌افزوده به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تحقق این امر تحویل عظیمی را در اعتبارات شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

منبع: مهر

کد خبر 401867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.