خام‌فروشی در مناطق صنعتی اصفهان باید به حداقل برسد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت های مهم اقتصادی داخلی، میزان خام فروشی در مناطق صنعتی استان اصفهان به خصوص شهرستان هایی چون شهرضا و دهاقان را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سمیه محمودی صبح امروز _پنج شنبه ۲۸ آذرماه_ در نشست صمیمی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و کارآفرینان شهرستان های شهرضا و دهاقان استان اصفهان که در محل شرکت فولاد گستر کچو شهرک صنعتی رازی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای یافتن راهکارهای افزایش بهره وری تولیدی در شهرستان های شهرضا و دهاقان از وزیر صمت برای نشست صمیمی با فعالان اقتصادی، صنعتی و کارآفرینان دعوت کرده ایم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان های شهرضا و دهاقان، هفت شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد و هدف از دعوت وزیر صمت به این بخش از استان اصفهان، ارتباط مستقیم مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و صنعتی جنوب استان اصفهان است. تشکیل منطقه ویژه اقتصادی شهرضا یکی از اولویت هاست و به رغم تصویب هیئت دولت در سال ۱۳۸۹، این مهم تاکنون صورت نگرفته و اکنون امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شهرضا تا سال آینده، تشکیل شود.

محمودی با بیان اینکه امیدواریم وزیر صمت از گرداندن چرخ اقتصادی ایران توسط صنعتگران این شهرستان ها که به نوعی خیرین اقتصادی هستند، حمایت کند، اضافه کرد: قصد داریم بر اساس ظرفیت ها و امکانات موجود، شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان را به عنوان متصدی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا معرفی کنیم تا این نهاد با ارائه تسهیلات، ارائه سهام این منطقه به فعالان بخش خصوصی را تسریع کند.

وی ادامه داد: کشور ما ثروت های هنگفتی همچون نفت و گاز دارد و متاسفانه این منابع به صورت خام صادرات می شود؛ باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت های مهم اقتصادی داخلی، میزان خام فروشی در مناطق صنعتی استان اصفهان به خصوص شهرستان هایی همچون شهرضا و دهاقان را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با بیان اینکه تخصیص اعتبار به شهرک صنعتی جنبزه دهاقان و تعریف خطوط انتقال برق در این منطقه مهم اقتصادی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید از سوی وزارت صمت صورت بگیرد، تصریح کرد: تکمیل زیرساخت های توسعه شهرک صنعتی دهاقان به عنوان قطب صنایع گلخانه ای ایران باید در دستور کار وزارت صمت قرار بگیرد.

محمودی تصریح کرد: جهاد کشاورزی حمایتی از ساخت تجهیزات گلخانه ای در دهاقان نمی کند و وزارت صمت و جهاد کشاورزی تصدی این حوزه از اقتصاد کشور را به یکدیگر واگذار می کنند.

وی افزود: ایجاد بارانداز ریلی شهرستان دهاقان نیز به عنوان یکی از موضوعات مهم اقتصادی استان باید پیگیری شود و درخواست داریم که تفویض اختیار از سازمان صمت استان اصفهان به ادارات شهرستان ها هرچه زودتر صورت بگیرد زیرا بسیار سخت است که مشکلات فعالان اقتصادی به درهای بسته کارشناسان مرکز استان واگذار شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از معضلات واحدهای صنفی شهرستان های دهاقان و شهرضا در این فصل نیز تخصیص نیافتن سوخت مورد نیاز از سوی شرکت ملی نفت است و باید برای رفع این مشکل از سوی وزارت صمت و دستگاه های مربوطه توجه ویژه ای شود.

محمودی با اشاره به کمبود فروشگاه های بزرگ در شهرستان های شهرضا، خاطر نشان کرد: تعاونی کارمندان دولت و فرهنگیان در شهرستان شهرضا تقویت شود تا بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم این شهرستان ها را به صورت کامل برطرف کنیم. خواهشمندیم وزیر صمت بومی سازی نیروهای کادر صنایع شهرستان های شهرضا و دهاقان را در دستور کار و اولویت قرار دهد.

کد خبر 401860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.