اجرای پروژه پارک ملل در پهنه ۲۳ هکتاری تفکیکی گل نرگس

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در صدد هستیم با پایه‌ریزی یک طرح خاص پهنه ۲۳ هکتاری تفکیکی گل نرگس را به پارک ملل تبدیل کنیم.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طراحی پروژه ۲۳ هکتاری تفکیکی گل نرگس بخشی از پهنه ۶۸ هکتاری این مجموعه است که برای تامین و تحقق بخشی سرانه‌های فضای سبز مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه تفکیکی گل نرگس با همکاری و همراهی مدیر منطقه پنج رایزنی لازم جهت طراحی ویژه و فاخر انجام و مقرر شد در سال‌جاری موضوع طراحی آن به صورت فراخوان اعلام شود و نظرات و دیدگاه‌های حوزه تخصصی دریافت شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بارویکرد طراحی پارک و فضای سبز عمومی در پهنه ۲۳ هکتاری تفکیکی گل نرگس، مضمون طراحی به سمت و سویی می‌رود که پارک ملل و تاریخ اصفهان را رقم بزند.

وی ادامه داد: در این راستا جلسه‌ای با حضور رؤسای کمیسیون حقوقی و گردشگری و کمیسیون عمران و معماری شورای شهر، سازمان طراحی و مدیر منطقه پنج برگزار و سه گروه براساس ارزیابی حرفه‌مندان بخش خصوصی در این جلسه حضور یافتند و ایده‌های اولیه خود را بیان کردند تا تِم پارک ملل به نحوی در این پهنه پایه‌ریزی و طراحی شود و برای اجرا در بودجه سال ۹۹ منطقه پنج ردیف اعتباری دریافت کند.

حسینی‌نیا با تاکید بر مشارکت حرفه‌مندان در طراحی پروژه‌های خاص و ویژه، گفت: سه مشاور حاضر در جلسه بررسی پروژه ۲۳ هکتاری تفکیکی گل نرگس دیدگاه‌های تخصصی خود ارائه کردند که امیدواریم تا چند روز آینده براساس شرح خدمات و خرد جمعی جمع‌بندی نهایی انجام و پروژه به سمت عقد قرارداد، تدقیق شرح خدمات و اجرا پیش رود.

وی تاکید کرد: اگر طرح خاص پهنه ۲۳ هکتاری تفکیکی گل نرگس به مرحله اجرا در آید، جزو معدود پارک‌های موضوعی در شهر خواهد بود که به مقوله خواهر خواندگی و مباحث تاریخی با تاکید بر سطوح نرم می‌پردازد تا در قالب طراحی ویژه به سمت تم‌های عمومی برود.

کد خبر 401859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.