پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور کدام است؟

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا ۲۶ آذرماه به ۸۴ میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته کاهش چهار درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۱ ساله افزایش ۴۴ درصدی داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با ۴۰۸ میلی‌متر، مازندران با ۲۹۴ میلی‌متر و بوشهر و کهگیلویه‌ و ‌بویراحمد هرکدام با ۲۲۴ میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

بارندگی‌های بی‌سابقه سال گذشته موجب شده است که در حال حاضر ۱۹ استان کشور بارش‌های کمتری را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کنند. در این میان استان یزد با ۱۷ میلی‌متر، خراسان‌جنوبی با ۲۶ میلی‌متر و خراسان‌رضوی نیز با ۴۰ میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ آذرماه بوده‌اند.

در این مدت پربارش‌ترین نقطه کشور ایستگاه باران‌سنجی “رامسر ــ صفارود” در استان مازندران با ثبت ۶۴۲ میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور “هوشک ــ سراوان” در استان سیستان و بلوچستان با ثبت ۷.۳ میلی‌متر بارش بوده است.

کد خبر 401856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.