تدوین برنامه‌ای در جهت توسعه دوچرخه‌سواری در سال ۹۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه هوای پاک و حمل و نقل پاک انجام شده است، اما توجه به مسائل نرم افزاری و هم افزایی سازمانی در توسعه دوچرخه سواری اهمیت دارد تا مردم ترغیب به استفاده از حمل و نقل پاک شوند.

داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استفاده از نقطه نظرات دانشگاهیان، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم از این طریق اقدامات موثری در حوزه توسعه حمل و نقل پاک انجام دهیم.

وی تصریح کرد: کلانشهر اصفهان در زمینه ایجاد زیرساخت‎های دوچرخه سواری اقدامات خوب و مثبتی انجام داده البته برای ادامه راه و پیشرفت روزافزون آن هم‌افزایی و فرهنگ سازی سازمان‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: برای تدوین برنامه‌ای درجهت توسعه دوچرخه سواری در سال ۹۹ در کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر و با دعوت از اساتید این موضوع به بحث گذاشته می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه هوای پاک و حمل و نقل پاک صورت گرفته، اما توجه به مسائل نرم افزاری و هم افزایی سازمانی نیز در توسعه دوچرخه سواری اهمیت دارد تا مردم ترغیب به استفاده از حمل و نقل پاک شوند و تعداد روزهای هوای پاک افزایش پیدا کند.

امانی با اشاره به لزوم حمایت قانونی از دوچرخه سواران، تصریح کرد: این مسئله جزو مسائل کلان کشوری است و باید در قوانین لحاظ شود، البته رسیدگی به این مسئله آغاز شده، مرکز پژوهش‎های مجلس و وزارت کشور موضوع را دنبال می‌کنند و امیدواریم که قوانین مربوط برای حمایت از دوچرخه سوار مصوب شود.

وی با اشاره به حدود وظایف مسئولان استانی، تاکید کرد: باید از زیرساخت‌هایی که در حال حاضر امکان بهره از آنها وجود دارد، به صورت عملیاتی استفاده و اشکالات و کمبودها را برطرف کنیم تا مسیرهایی ایمن برای دوچرخه سواری شهروندان فراهم شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی، گفت: فرهنگ سازی در زمینه استفاده از حمل و نقل پاک و استفاده مسئولان شهری از این وسیله موجب نهادینه شدن استفاده از دوچرخه در سطح شهر می‎شود.

کد خبر 401853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.