آقاپور: استیضاح وزیر کشور منتفی شد

عضوفراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزیر از عدد افتاده است و تعداد امضاهای آن به زیر ١٠ نفر رسیده و نمایندگان امضا های خود را پس گرفتند بنابراین استیضاح وزیرکشور منتفی است.

معصومه آقاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون استیضاح وزیرکشور اظهار کرد: در حال حاضر که کشور در شرایط دشوار اقتصادی و بین المللی قرار دارد و در داخل کشور نیاز به یکپارچگی است.

وی افزود: ابتدا باید این شرایط بحرانی را سپری کرد و نهایتا مشکلات را شناسایی و حل کنیم؛ استیضاح حق تمام نمایندگان است اما در حال حاضر که کشور از یک سو به دلیل تحریم ها و عدم همکاری اروپاییان با مشکل رو به رو و از سوی دیگر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش رو است استیضاح وزیر کشور مناسب نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر سرمایه اجتماعی برای مشارکت در انتخابات کاهش پیدا کرده است و فاصله بین مسئولان و مردم نیز رو به افزایش است؛ بنابراین نمایندگان باید در شرایط فعلی در کنار مردم باشند و برای بهبود فضای کسب و کار و کاهش ساختار بروکراسی موجود در کشور تلاش کنند.

آقاپور خاطرنشان کرد: عملکرد نمایندگان باید از بعد نظارتی به بعد همراهی با ملت تبدیل شود زیرا مردم در حال حاضر به دنبال کاهش بروکراسی و ترمیم اقتصاد کشور هستند؛ بنابراین نمایندگان نیز در حال حاضر باید به فکر اصلاح قیمت ها و معیشت مردم باشند وسیاست های کلی را به سیاست های همیاری با مردم تبدیل کنند.

معصومه آقاپور یادآور شد: طرح استیضاح وزیر کشور از عدد افتاده است و تعداد امضاهای آن به زیر ١٠ نفر رسیده و نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند بنابراین استیضاح رحمانی فضلی منتفی است.

به گزارش ایمنا، در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مجلس در جمع خبرنگاران گفته بود "استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش با توجه به بررسی استیضاح در کمیسیون آموزش اعلام کردند که از پاسخ وزیر قانع شدند و استیضاح منتفی شد و در خصوص استیضاح وزیر نفت تا این لحظه گزارشی از سوی کمیسیون به هیئت رئیسه ارائه نشده است.

به گفته عباسی درمورد استیضاح وزیر کشور نیز کمیسیون گزارشی داد که حد نصاب استیضاح کنندگان به کمتر از ۱۰ نفر کاهش یافته ولی در این باره اختلاف نظر وجود دارد که در جلسه هیئت رئیسه آن را بررسی و نتیجه را اعلام می کنم. با این حال استیضاح مسکوت ماند و برخی نمایندگان نسبت به منتفی شدن استیضاح وزیر کشور واکنش نشان دادند."

کد خبر 401843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.