سرویس‌های مدارس شهرضا سهمیه سوخت ندارند

رئیس سازمان حمل ونقل شهرداری شهرضا گفت: افزایش نرخ سوخت و سهمیه بندی شدن آن، مشکلاتی را برای رانندگان سرویس مدارس ایجاد کرده چون سهمیه اختصاصی ندارند و اکثر آنان تک‌سوز هستند.

بیژن بیژنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه سازمان حمل و نقل شهرداری خدمات‌رسانی به شهروندان است، اظهار کرد : در حال حاضر ۵۹ دستگاه اتوبوس واحد توسط بخش خصوصی و با نظارت مستقیم سازمان در این شهر مشغول به فعالیت است و با توجه به تاکید شهردار مبنی بر بحث نظافت وسایل حمل و نقل عمومی، هر روز در ساعت پنج صبح نظافت اتوبوس‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد و هر هفته  نیز شش دستگاه اتوبوس جهت سرویس‌دهی به نمازگزاران برای شرکت در نماز جمعه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرضا شامل تاکسی‌های درون‌شهری اعم از بی‌سیم، گردشی و ویژه با ۴۹۹ دستگاه، تاکسی تلفنی‌های فعال در ۳۰ مرکز با ۷۰۰ راننده و شش شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی با ۵۰۰ راننده فعال است.

رئیس سازمان حمل ونقل شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: نظارت بر کلیه فعالیت‌های تاکسی‌داران، تاکسی تلفنی‌ها و سرویس‌های مدارس و همچنین وانت‌بارهای تلفنی نیز بر عهده این سازمان است.

بیژنی با بیان اینکه ثبت‌نام برای تامین سوخت و صدور و تمدید پروانه اشتغال و فعالیت خودروهای دیزلی درون شهری در "سامانه دیزل " باید از طریق این سازمان انجام شود، افزود : شهرضا یکی از  شهرهای پیشگام در راه‌اندازی کامل و جامع سامانه پایش ناوگان دانش آموزی معروف به " سامانه سپند " است که مربوط به رصد فعالیت‌های شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی طبق دستورالعمل تاکسیرانی‌های سراسر کشور است که نظارت بر حُسن فعالیت‌ رانندگان سرویس مدارس، صدور مجوز فعالیت و ثبت نام دانش‌آموزان از سوی مسئولان آموزش و پرورش برای تامین سرویس مدارس از طریق آن انجام می‌شود.

وی با اشاره  به نرم‌افزار هوشمند" بهسا" گفت: این نرم افزار مخصوص تاکسی‌های درون‌شهری است که دارای دو بخش ثبت نام رانندگان دارای کارت شهری و ثبت نام مدیران دارای پروانه نمایندگی است که صدور و تمدید کارت و پروانه فعالیت رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری، تاکسی‌های تلفنی و سرویس‌های مدارس و صدور پروانه نمایندگی برای مدیران شرکت‌های مسافربری درون‌شهری، مدیران شرکت‌های سرویس مدارس و مدیران تاکسی‌های تلفنی و شرکت‌های حمل و نقل درون‌شهری در شهرضا از طریق آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان حمل ونقل شهرداری شهرضا از اختصاص یک قطعه زمین به عنوان پارکینگ تاکسی‌های خط ویژه چهارراه طالقانی به سمت شهرک طالقانی و پادگان، خبرداد و افزود: به منظور ساماندهی و کاهش ترافیک خیابان طالقانی و انسداد مسیر ابتدای این خیابان به دلیل استقرار تاکسی‌های این خط، قطعه زمینی از اداره اوقاف اجاره و به عنوان ایستگاه در اختیار تاکسی‌داران قرار داده شده است.

بیژنی مهم‌ترین دغدغه و معضل کنونی سازمان حمل ونقل شهرداری شهرضا را کافی نبودن سهمیه سوخت رانندگان سرویس مدارس و نارضایتی آنان دانست و تاکید کرد: افزایش نرخ سوخت و سهمیه بندی شدن آن، مشکلاتی را برای رانندگان سرویس مدارس ایجاد کرده چون سهمیه اختصاصی ندارند این در حالی است که اکثر آنان تک‌سوز هستند که با این وضعیت متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد : رانندگان خواستار افزایش نرخ کرایه هستند که انتظار می‌رود کارگروه ماده ۱۸ آموزش و پرورش هرچه زودتر در این خصوص به جمع‌بندی برسد.

کد خبر 401841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.