پیشگیری از چالش‌های محیط زیستی نیازمند هم افزایی سازمان‌هاست

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: چالش‌های کلانی که در اصفهان وجود دارد دردی مشترک است که شاید متولی اصلی آن را محیط زیست بدانند اما اعضای دیگری وجود دارند که آنها بسیار اثرگذارتر هستند؛ ما پیشگیری را بر درمان مقدم می دانیم تا چالش های زیست محیطی را در بخش های مختلف کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اکبری پیش از ظهر امروز - چهارشنبه ۲۷ آذر – در نخستین نشست شورای هماهنگی محیط زیست، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر اصفهان در هفت ماه اخیر فعالیت‌های خوبی را برای حفظ محیط زیست کلانشهر اصفهان در نظر گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی افزود: چالش‌های کلانی که در اصفهان وجود دارد دردی مشترک است که شاید متولی اصلی آن را محیط زیست بدانند اما اعضای دیگری وجود دارند که آنها بسیار اثرگذارتر هستند؛ ما پیشگیری را بر درمان مقدم می دانیم تا چالش های زیست محیطی را در بخش های مختلف کنترل کنیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: حضور یک عضو اصلی از استانداری و مدیریت بحران برای الزام بخشی به مصوبات این شورا ضرورت دارد؛ همچنین حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و متخصصان دانشگاهی برای گزارشات تخصصی محیط زیستی در این جلسات اهمیت دارد.

اکبری تاکید کرد: پیگیری اجرای مواد هفت و ۱۰ قانون هوای پاک اهمیت دارد که ۶۰ درصد به شهرداری و محیط زیست بازمی گردد؛ این مواد قانونی به عنوان اولویت باید اجرا شود.

وی بر لزوم هماهنگی کامل با محیط زیست در جلسات تخصصی تاکید کرد و گفت: اگر از ابتدا هماهنگی ها وجود داشت عملکرد دو هزار فعالیت شهرداری که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر محیط زیست تاثیر دارد در بسیاری از بخش ها دیده می شد اما وقتی هماهنگی نباشد بسیاری اقدامات اثربخش نخواهد بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: علاوه بر مدیرکل محیط زیست استان، حضور معاون فنی و رئیس امور آزمایشگاه‌ها در جلسه شورای هماهنگی محیط زیست می تواند موثر باشد.

کد خبر 401793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.