بودجه قابل توجه برای شورای هماهنگی محیط زیست مشخص شود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: بودجه قابل توجه برای شورای هماهنگی محیط زیست و فعالیت‌های آن مشخص شود تا این شورا بتواند اقدامات اساسی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن ظهر امروز - چهارشنبه ۲۷ آذر – در نخستین نشست شورای هماهنگی محیط زیست با بیان اینکه از یک سال پیش تاکنون موضوع تشکیل شورای محیط زیست در شورای شهر مطرح شد، اظهار کرد: در این شورا انتظار داریم که هماهنگی لازم با همه ارگان‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: موضوعی در زمان تایید مصوبه شورای هماهنگی محیط زیست مطرح شد که برای حضور ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در این شورا هیچ الزامی وجود نداشت و ارگان‌ها حذف شدند، با وجود این اگر بخواهیم برای محیط زیست هماهنگی و هم افزایی ایجاد شود باید همه سازمان‌ها و ارگان‌ها دست به دست هم دهند.  

عضو شورای شهر اصفهان گفت: اداره کل محیط زیست استان برای هماهنگی بخش‌ها و الزام ارگان‌ها و نهادها اقدام کند تا این مشکل رفع شود؛ هرچند که بخش اعظم فعالیت‌ها در این شورا با محیط زیست و شورای شهر است که معضلات زیست محیطی را می تواند از بین ببرد.

روشن گفت: بودجه ای قابل توجه برای شورای هماهنگی محیط زیست و فعالیت‌های آن مشخص شود تا این شورا بتواند اقدامات اساسی انجام دهد.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون هوای پاک می توان بودجه‌های ملی را نیز جذب کرد، بر لزوم اجرای این قانون تاکید کرد.

این عضو شورای شهر اصفهان گفت: وقتی دستور العملی صادر می‌شود زمان اجرای این دستورالعمل نیز اهمیت دارد؛ از این رو جلسات باید با سایر ارگان‌ها برگزار شود.

امسال آلوده‌ترین هوای ۱۰ سال اخیر را تجریه کردیم

همچنین عباسعلی جوادی رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه امسال آلوده ترین سال را در ۱۰ سال گذشته سپری می کنیم، اظهار کرد: مردم و مسئولان برای حل این معضل باید همکاری کنند که این امری دشوار است.

وی افزود: برخی مسائل زیست محیطی وجود دارد که دود آن به چشم خود ما می رود؛ آلودگی که پسماندهای عفونی وارد محیط می کند تا ۴۰۰ سال در محیط زیست برجا خواهد ماند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با اشاره به آلودگی نخاله‌های ساختمانی، افزود: هر روز کوهی جدید از نخاله در گردنه زینل ساخته می شود.

جوادی بر لزوم تعیین بودجه برای موضوعات محیط زیستی تاکید کرد.

کد خبر 401787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.