"آلودگی هوا" باید موضوع اصلی شورای هماهنگی محیط زیست باشد

مسئول محیط زیست و توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت کیفی و آلودگی هوای اصفهان در ماه‌های اخیر بر لزوم پیگیری قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: تمرکز بر موضوع آلودگی هوا به عنوان موضوع اصلی جلسات آینده شورای هماهنگی محیط زیست ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا میریان امروز_چهارشنبه ۲۷ آذر_ در نخستین نشست شورای هماهنگی محیط زیست، اظهار کرد: حدود دو هزار فعالیت در شهرداری اصفهان انجام می‌شود که مستقیم و غیر مستقیم بر محیط زیست تاثیر می‌گذارد و بیشتر این اقدامات تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارد.

وی با اشاره به ماده ۹ قانون هوای پاک، افزود: براساس این ماده قانونی شهرداری‌ها موظف هستند با همکاری وزارتخانه‌های صمت و امور اقتصادی و دارایی زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را طی پنج سال از محل درآمدی ماده ۶ این قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات یا صفر کردن سود بازرگانی واردات خودروهای هیبریدی و الکترونیکی و موتورسیکلت‌های برقی انجام دهد.

مسئول محیط زیست و توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعریف و اجرای پروژه‌های شهری در گذشته براساس ظرفیت اکولوژیکی عرصه‌ها و اکوسیستم‌ها نبوده است، گفت: پیشگیری یا کاهش تاثیرات سوء پدیده گرد و غبار وظیفه شهرداری نیست، اما توسعه فضای سبز شهری اهمیت دارد.

وی با اشاره به وضعیت کیفی و آلودگی هوای اصفهان در ماه‌های اخیر بر لزوم پیگیری قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: تمرکز بر موضوع آلودگی هوا به عنوان موضوع اصلی جلسات آینده شورای هماهنگی محیط زیست ضروری است.

میریان افزود: از این رو اجرای مفاد قانون هوای پاک با پیگیری منابع مالی لازم در توسعه حمل و نقل و تدوین دستورالعمل ها و رعایت الزامات زیست محیطی در پروژه های عمرانی شهرداری در زمان آلودگی هوا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 401782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.