بیش از ۹۱ درصد از داوطلبان انتخابات تایید صلاحیت شدند

هیئت‌ های اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می رساندند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، با اعلام پایان زمان فعالیت قانونی هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۶ آذرماه گفت: از مجموع ۱۶۰۳۳ نفر داوطلبانی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه کردند تا پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی، تعداد ۸۴۸ نفر اعلام انصراف کردند. در نهایت پرونده ۱۵۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیاتهای اجرایی مورد تایید قرار گرفت و نتیجه به هیاتهای نظارت اعلام شد.


وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، با تغییر قانون در سال ۹۵، دادستان‌های مراکز حوزه انتخابیه به ترکیب هیات‌های اجرایی اضافه و نماینده شورای اسلامی شهرستان از جمع معتمدین حذف شدند، تصریح کرد: هیات‌های اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می رساندند.

کد خبر 401781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.