ورود شاخص کل بورس به کانال ۳۵۰ هزار واحد امروز ۲۷ آذر

شاخص کل بورس تهران که از ابتدای روند معاملات امروز افزایشی شده بود پس از تجربه دو پالس منفی در طول فعالیت خود در نهایت با سه هزار و ۴۵۲ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز چهارشنبه _۲۷ آذر ماه_ با افزایش سه هزار و ۴۵۲ واحدی عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۳ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۱۱۰ هزار و ۹۰۷ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۵۰ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۷۳۱ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز چهار هزار و ۵۳۱ واحد را ثبت کرد.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن پنج میلیارد و ۶۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۵۷۱ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از دو هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فارس"، "فولاد" و "شپنا" به ترتیب با ۳۹۸، ۳۲۷ و ۲۱۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "خودرو"، "حکشتی" و "تاپیکو" به ترتیب با ۱۲۲، ۵۰ و ۴۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "وبملت" و "فاراک"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و خودرو و مواد به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس شاخص بورس تهران امروز رکورد جدیدی ثبت کرد و  کانال ۳۵۰ هزار واحدی را نمایش داد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه سیگنال های جهانی مهمترین عامل رشد شاخص هستند. همچنین شرایط سایر بازار ها مسیر ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه را هموار کرده همین امر و عاملی برای تداوم صعود شاخص است.

کد خبر 401775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.