درون پنهان شده انسان میان قاب‌ها

نمایشگاه "آنچه درونت پنهان شده" دغدغه ای از یک هنرمند جوان است که میان قاب ها نشسته و در گالری اکنون به نمایش درآمده است و میزبان مخاطب خود خواهد بود.

پریسا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه خود اظهار کرد: همیشه دغدغه من این بود که ظاهر آدم‌ها با خود واقعیشان فرق دارد و این پرسش برایم مطرح بود که چرا اجازه می‌دهیم آدم ها به ما نزدیک شوند و بعد چیزی که انتظارش را نداریم بروز دهند؟ و این رفتار آسیب زننده است.

وی ادامه داد: درون هر آدمی خوبی و بدی وجود دارد اما تمرکز من روی خوی وحشی گری بود چرا که در هرآدمی وجود دارد که برخی آن را مهار می کنند و برخی اجازه بروز این خصوصیت را می دهند و به دیگران آسیب میزنند که معمولا آگاهانه اتفاق می افتد. 

 این طراح ادامه داد: از حیوانات غیر اهلی درون آثار استفاده شده چرا که از حیوانات اهلی انتظار خشونت نمی‌رود و از یک سری حیوانات این انتظار بیشتر داریم این حس را به ما می‌دهند که آسیب زننده اند و از آن ها می‌ترسیم به همین علت این کارکترها را انتخاب کردم.

عباسی با بیان اینکه این مجموعه یک نمایشگاه با موضوع شخصی است، گفت: "آنچه درونت پنهان شده" عبارتی است که آدم ها را با خودشان مواجه می‌کند و از خود می‌پرسند چقدر به خود واقعی شان نزدیک هستند؟ آیا شخصی که دوست دارند هستند یا شخصیتی که دوست دارند نشان می‌دهند؟ ادم ها احساسات مختلفشان را درون خود مخفی می‌کنند و یک روز یک جایی به بدترین شکل ممکن بروزش می‌دهند و تبدیل به یک آسیب می‌شود.

این هنرمند ادامه داد: در جامعه شاید خیلی نتوانیم اتفاقاتی که رخ داده را بازگو کنیم و به راحتی احساساتمان را نشان دهیم و همه ما درونمان چیزهایی پنهان داریم؛ این درد چقدر سنگین و آزار دهنده میتواند باشد که هر روز در دنیا در حال مشاهده اتفاقاتی مانند تجاوز به حریم شخصی و به افکار هستیم اما مجبور به سانسور و پنهان کردن خود می‌شویم.

کد خبر 401774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.