۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
نیاز فوری خرمشهر به تانکر

سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: سه‌نقطه بحرانی از نظر مهار آب‌های سطحی در خرمشهر وجود که مشکل آن‌ها مربوط به فاضلاب بوده و روند هدایت آبگرفتگی در این مناطق کاری دشوار است.

به گزارش ایمنا، عزیز ساعدی، اظهار کرد: کوی بهروز، پیش ساخت و عشایر، سه‌نقطه بحرانی است که مشکل ریزش فاضلاب دارند؛ در این مناطق نمی‌توان اقدام عملی انجام داد و ۵۰ تانکر نیز پاسخگوی جمع‌آوری آب این مناطق نیست.

وی خواستار تخصیص ۱۰ دستگاه تانکر شد و گفت: کمبود تانکر آب کار تخلیه آب‌های سطحی در خرمشهر را با دشواری همراه می‌کند، زیرا تانکر حتی برای کرایه در سطح منطقه وجود ندارد.

سرپرست شهرداری خرمشهر افزود: با توجه به رویداد اربعین و مواقع بارندگی و نیاز آب و فاضلاب روستایی تأمین این دستگاه تانکر به توان شهرستان در طول سال کمک خواهد کرد.

ساعدی به کمبود دستگاه پمپاژ در خرمشهر هم اشاره کرد و گفت: از سال ۹۵ که پنج دستگاه پمپ توسط شهرداری خرمشهر خریداری شد تاکنون هیچ دستگاهی به ظرفیت شهرستان افزوده نشده است.

وی با اشاره به رفع آب گرفتی مدارس، گفت: آنچه از عهده شهرداری برای آماده‌سازی مدارس ساخته است دریغ نخواهد شد و با توجه به اینکه تا امشب سطح آب فروکش می‌کند تا فردا صبح مدارس آماده تحویل خواهند بود.

سرپرست شهرداری خرمشهر طراحی شدن سیستم دفع آب‌های سطحی خرمشهر را یادآور شد و اظهار کرد: در سال ۹۴ و بعد از تعلق حق آلایندگی به خرمشهر سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی طراحی شد که هزینه برآورد شده برای آن در آن زمان ۲۵ میلیارد تومان بوده که این رقم اکنون دو برابر شده است.

منبع: مهر

کد خبر 401773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.