وضعیت حمل و نقل عمومی تهران نامطلوب است

رئیس شورای شهر تهران در صفحه توییتر خود نوشت:صدای اصلی که باید پس از افزایش قیمت بنزین شنیده می‌شد، انتظار بحق مردمی است که با مشکلات فراوان به خصوص در ساعات پیک از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در صفحه توییتر خود آورده است: "انحصار‬⁩ برای خودروسازانی که محصولاتشان سه برابر مصرف استاندارد جهانی مصرف می‌کنند و بخاطر حمایت از تولید داخلی، ورود خودرو با تکنولوژی روز را ممنوع کرده‌اند. تأمین ارز برای مترو و اتوبوس‌های برقی وگازسوز شهری بعهده دولت است و حاکمیت باید درمورد تبدیل انرژی گرمایشی شهرها از گاز به انرژی الکتریسیته تصمیم بگیرد.

‏تعداداتوبوس‌های تهران طی١٠سال گذشته قرار بوده با٣٠درصد افزایش از هفت هزار دستگاه به ٩ هزار برسد، اما به دلیل فرسودگی٢٠درصد هم کاهش داشته
 وضعیت ⁧‫مترو‬⁩ نیز بهتر از اتوبوس نیست، در مترو تهران با وجود افتتاح‌ خطوط سه، شش، هفت در این دولت، واگن جدیدی برای این خطوط تأمین نشده و به‌جای افزایش ناوگان، سرانه قطار در مترو از ۱.۱ کیلومتر در هفت سال قبل به ۰.۸ کیلومتر کاهش یافته است.

امروز وضعیت حمل‌ونقل عمومی تهران که استفاده‌کنندگان از آن قشر متوسط و پایین‌تر جامعه هستند، در شرایط نامطلوب است و مصوبات شورای اقتصاد و دولت برای توسعه این سیستم در هزارتوی بوروکراسی دولت گیر کرده...

صدای اصلی که باید پس از افزایش قیمت بنزین شنیده می‌شد، انتظار بحق مردمیست که با مشکلات فراوان به خصوص در ساعات پیک از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و می‌خواهند که قبل یا همزمان با افزایش قیمت بنزین، استفاده از شیوه‌های جایگزین سفر با خودروهای شخصی تسهیل گردد."

کد خبر 401760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.