وظیفه یک هنرمند انتقاد از شرایط روز جامعه است

یک کارگردان گفت: در تئاتر کمدی حرف دل مردم در نمایش ها گفته می‌شود به همین علت آن‌ها از این گونه تئاتر ها استقبال می کنند و وظیفه یک هنرمند انتقاد از شرایط روز جامعه است.

مجید کاشی فروشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایش کمدی که این شب ها روی صحنه دارد، اظهار کرد: نمایش کدده یک کمدی اجتماعی است که بر اساس نمایش کله پوک نوشته و ایرانیزه شده است و سبک آن همانند شب های برره مهران مدیری است که بحث انتقادی و اجتماعی دارد.

این کارگردان با اشاره به اینکه قصه با استقبال خوبی روبرو شد، ادامه داد: بازیگران کمدی خوب اصفهان در این نمایش ایفای نقش می کنند و طرفداران خودشان را دارند.

کاشی فروشان اضافه کرد: پیش از این نمایش کله پوک ها را روی صحنه برده بودم و ده الی دوازده درصد تغییرات ایجاد کردم اما در کدده حدود پنجاه درصد تغییر اعمال شده چرا که بومی سازی صورت گرفته که با ذائقه مخاطب هماهنگ شود و مخاطب با حال خوب از سالن خارج شود به همین علت نیز به ایرانیزه کردن پرداختم تا مخاطب کاملا با فضا ارتباط برقرار کند.

وی افزود: دکور از ترکیب دو فضای داخلی و خارجی شهر و روستایی درست شده که شهری به نام کدده طراحی کردیم که ناکجا آبادی است که یک سری آدم های طلسم شده خنگ در این روستا وجود دارند و یک معلم که به دختری درس میدهد و عاشق او می‌شود شخصیت های اصلی داستان هستند و در این روستا مخاطب با آن ها و ماجرایشان همراه می‌شود.

این کارگردان تصریح کرد: بخاطر شرایط اقتصادی حاکم که روحیه مردم را تضعیف کرده فضای کمدی تئاتر واقعا نیاز است و با خنداندن باید مردم را از نظر روحی تغذیه کنیم که حداقل کمی از مشکلاتشان را فراموش کنند.

کاشی فروشان ادامه داد:‌ از سوی دیگر در تئاتر کمدی حرف دل مردم در نمایش ها گفته می‌شود به همین علت آن‌ها از این گونه تئاتر ها استقبال می کنند و وظیفه یک هنرمند انتقاد از شرایط روز جامعه است وقتی این جنس کار ها مخاطب دارد باعث حمایت از تئاترهای مختلف، آشتی مخاطب با تئاتر و همچنین انگیزه ای می‌شود تا تئاترهایی با ژانرهای مختلف را نیز تماشا کنند.

وی خاطر نشان کرد: زحمت زیادی برای تولید هرتئاتر با هر ژانری کشیده می‌شود و حداقل ارزش یک بار دیدن را دارد و مردم باید غیر از تئاترهای کمدی حتما از کارهای دیگر حمایت کنند.

کد خبر 401756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.