افزایش ۱۵درصدی استفاده شهروندان از اتوبوس‌های شهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: هفته گذشته آمار جابه جایی مسافران به وسیله اتوبوس‌های شهر به روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسید که حکایت از افزایش ۱۵ درصدی استفاده کنندگان از اتوبوس‌های شهر داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت افتخاری صبح امروز_چهارشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۸_ در نشست تشریح رویدادهای قصه آدم و هوا با اشاره به هفته حمل ونقل و رانندگان، اظهار کرد: این ایام بهانه‌ای است تا فرهنگ استفاده از حمل ونقل همگانی را ترویج دهیم و مردم را بیشتر به موضوعات حمل ونقل عمومی تشویق کنیم.

وی افزود: اتفاقات ناگوار آبان ماه ۹۸ ضربه زیادی به زیرساخت‌های شهری اصفهان به ویژه در بخش حمل ونقل و ناوگان حمل ونقل عمومی وارد کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در جریان ناآرامی‌های اخیر ۱۶۰ دستگاه اتوبوس دچار مشکل و ۳۰ دستگاه اتوبوس به طور کامل نابود شد، گفت: با همت و حمایت شهرداری و شورای شهر بخشی از خسارت‌ها با فاصله زمانی کوتاه جبران شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته آمار جابه جایی مسافران به وسیله اتوبوس‌های شهر به روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسید که حکایت از افزایش ۱۵ درصدی استفاده کنندگان از اتوبوس‌های شهر داشت، البته ۱۱۵ هزار نفر از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری از سامانه‌های خط یک و دو BRT استفاده کرده‌اند.  

افتخاری تأکید کرد: در حال حاضر امکان افزایش ناوگان اتوبوسرانی را نداریم، اما تا پایان سال‌جاری به واسطه بازسازی اتوبوس‌ها تعداد ناوگان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعتبار خوبی برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده است، افزود: برای افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در صدد خرید اتوبوس‌های ۱۲ و ۱۸ متری هستیم.

امسال ۱۵۰ اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اضافه خواهد شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها گفت: پروسه بازسازی اتوبوس‌ها از سال ۹۶ آغاز شد و تا پایان امسال ۱۵۰ اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو پایانه مهم شهر با سیستم‌های جدید حمل ونقلی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، تأکید کرد: مدیران شهرداری‌های مناطق پنج و ۱۲ باید برای راه‌اندازی پایانه‌های قدس و صفه همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد افزایش کیفیت سرویس‌دهی و آمار مسافران باشیم.

افتخاری خاطرنشان کرد: به شرط راه‌اندازی دو پایانه صفه و قدس تعداد مسافران اتوبوسرانی را در روز به ۱۰۰ هزارنفر خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه درصدد راه اندازی پایانه اندیشه در آینده نزدیک هستیم، گفت: اگر در حوزه خطوط تندرو اقدامات لازم انجام نشود، افزایش سهم حمل ونقل عمومی تحقق پیدا نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: بهره‌برداری از فاز دوم سیستم یکپارچه مدیریت ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفته که همراه با سیستم AVL نوید بخش ارتقاء شاخص‌های حمل ونقل اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته حمل ونقل و رانندگان از فعالان حوزه حمل ونقل تقدیر به عمل آید، گفت: در ۳۳ روز رویداد «قصه آدم و هوا ۲» برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی برای کارکنان و راهبران اتوبوسرانی اصفهان اجرا خواهد شد.

افتخاری گفت: امروز با حضور در اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان در راستای توجه بیشتر به مسائل حمل و نقل عمومی پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان بودیم.

وی با اشاره به سرویس دانش‌آموزی با استفاده از اتوبوس گفت: علی‌رغم نقض اطلاعا، ت امسال اتوبوس مدرسه به بهره‌برداری رسید، اما به آموزش و پرورش اعلام آمادگی می‌کنیم چنانچه اطلاعات خوبی درباره مسیرهای تردد دانش‌آموزان اعلام کنند، سرویس‌دهی بهتری به دانش آموزان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر میانگین سن اتوبوس‌های شهر نزدیک به ۱۰ سال است، افزود: با بازسازی اتوبوس‌ها پنج سال به عمر ناوگان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای معابر فرعی شهر باید به سمت دیگر مُدهای حمل ونقل از جمله مینی‌بوس حرکت کنیم.

کد خبر 401749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.