کره‌جنوبی سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندد

یک روزنامه چاپ کره‌جنوبی می‌گوید دولت این کشور تصمیم گرفته است تا از سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

به گزارش ایمنا، دولت کره‌جنوبی از ابتدای سال آینده میلادی (۲۰۲۰) یک ناوگان نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران اعزام می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «جوونگانگ ایلبو»، یگان ضد دزدی‌دریایی در نیروی دریایی ارتش کره‌جنوبی که هم‌اکنون مشغول گشت‌زنی در اقیانوس هند و آب‌های نزدیک به شاخ آفریقا است، برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا دستور خواهد گرفت.

این روزنامه به نقل از منابع دولتی نوشت شورای امنیت ملی کره‌جنوبی با استقرار یک یگان جداگانه جهت پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا مخالفت کرد اما تصمیم گرفت که ماموریت نیروهای ضربت فعلی در منطقه را توسعه دهد.

به نوشته رسانه‌های کره‌جنوبی، این اقدام به سئول این شانس را می‌دهد که همزمان با همراه شدن با خواسته‌های واشنگتن، روابط خوب با تهران را نیز حفظ کند.

روزنامه جونگانگ ایلبو تحلیل کرد که این تصمیم را نیز می‌توان راهی برای راضی کردن واشنگتن بعد از فشارهای گسترده به سئول برای افزایش هزینه نظامی حضور نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی، دانست.

بر این اساس، نیروی ضربت دریایی کره‌جنوبی در منطقه شامل ۳۰۰ خدمه نظامی، ناوشکن «کانگ گام-چان» و یک فروند بالگرد نظامی تهاجمی است.

این روزنامه می‌نویسد تصمیم پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، بعد از ماه‌ها فشار واشگنتن به سئول اتخاذ شده و به احتمال زیاد بزرگترین حضور نظامی کره‌جنوبی در یک ائتلاف خارجی، بعد از حضور در جنگ عراق، خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 401723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.