آمادگی شهر برای مقابله با بارش‌های شدید در قزوین

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین از آمادگی کامل برای مقابله با بارش‌های شدید در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، وحید مقدم‌سلیمی اظهار کرد: مدیریت سیلاب‌ها یکی از مهمترین مباحث در طرح‌های مدیریت شهری است که در این راستا طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی به دلیل افزایش شدت بارندگی‌ها در دو سال گذشته و تغییرات شرایط جوی مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با تاکید بر بازدید از نقاط حادثه‌خیز شهر برای پیشگیری از سیلاب‌های شهری، ادامه داد: بازدید میدانی از رودخانه‌های سطح شهر قزوین و نقاط حادثه‌خیز در دستور کار سازمان مدیریت پسماند و سازمان باغستان‌ها قرار گرفته است تا تصمیمات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی در این مکان‌ها گرفته شود.

مقدم‌سلیمی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با سیلاب‌های شهری همزمان با شروع فصل پاییز، تصریح کرد: انجام عملیات لایروبی و مرمت تمامی رودخانه‌ها شامل زیرگذرها، پل‌ها، چاه‌ها و انهار و اقدامات عمرانی از قبیل افزایش ارتفاع دیواره رودخانه بازار و احداث مسیر ورودی این رودخانه، عریض‌سازی قسمت‌هایی از دیواره در بلوار تاکستان و لوله‌گذاری برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در این منطقه و نواحی منفصل شهری از جمله این اقدامات بوده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی شهر قزوین، فقدان شیب و زاویه مناسب انهار، تخلیه زباله در جوی‌ها و انهار، ساخت‌ و سازهای موجود در سطح شهر که موجب پر شدن انهار و جوی‌ها با نخاله و مصالح ساختمانی می‌شود و همچنین ارتفاع و عمق کم انهار، عمده‌ترین دلایل آب‌گرفتگی در معابر سطح شهر است.

وی اضافه کرد: این معاونت با آمادگی کامل برای مقابله با بارش‌های شدید وارد عمل شده و با لایروبی مسیرهای خروجی آب و لوله‌گذاری در نقاط حساس و آبگیر، از ایجاد مشکلات احتمالی پیشگیری کرده است.

کد خبر 401719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.