کسب‌ و کارهای سلامت دیجیتال رونق می‌گیرد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف توسعه سلامت الکترونیک در کشور امضا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این تفاهم‌نامه سه‌جانبه به امضای مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و جمهوری فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

محمدی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و جمهوری فناوری ریاست در این مراسم گفت: توسعه سلامت الکترونیک یکی از نیازهای اساسی زندگی امروز است و باید برای همه‌گیر کردن این فناوری در کشور از تمام بازیگران این عرصه استفاده کنیم.

محمدی افزود: در این حوزه چالش‌هایی مانند تنظیم‌گری، اخذ مجوزها، رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ... وجود دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند در این زمینه‌ها به ما کمک کند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: باید نگاه به این حوزه توسعه‌ای باشد و تلاش کنیم برای ایجاد شفافیت و افزایش سرعت اقدامات درمانی در حوزه سلامت از فناوری‌های الکترونیکی و دیجیتالی استفاده کنیم.

محمدی افزود: توسعه زیرساخت‌های کارآفرینی و فضاهای شتاب‌دهی در حوزه سلامت دیجیتال به همکاری همه بخش‌ها و حوزه‌های مرتبط با این فناوری احتیاج دارد

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست، با اشاره به ضرورت توجه به بیماران صعب‌العلاج گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج اجرایی‌سازی طرح توسعه سلامت الکترونیک، کمک به این بیماران است؛ حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به تسهیل اقدامات درمانی این بیماران کمک می‌کند.

قانعی افزود: اجرای این طرح از تجویز نسخه‌های بی‌جهت و بی حد و مرز نیز پیشگیری می‌کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه پزشکی و آی‌تی در کشور وجود دارد که می‌تواند به اجرای درست این طرح در کشور کمک کند.

کد خبر 401701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.