عواقب خطرناک سوخت‌گیری خودسرانه خودرو

رئیس سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: سوخت‌گیری و دستکاری خودسرانه سیستم سوخت خودرو عواقب خطرناکی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، مجتبی منتظری با اشاره به خطر سوختگیری گازهای مایع خارج از جایگاه مربوطه، اظهار کرد: برخی با وارونه کردن سیلندر گاز مایع، اقدام به سوختگیری خودرو می‌کنند که با توجه به غیراصولی بودن و خطرناک بودن این کار، عواقب خطرناکی خواهد داشت.

وی افزود: دستکاری در سیستم‌های سوخت‌رسان به خصوص سیستم خودروهای گازسوز منجر به وقوع حوادث می‌شود.

منتظری با تاکید بر اینکه برخی حوادث و آتش‌سوزی‌ها در پی دستکاری تعمدی سیستم خودروهای گازسوز روی می‌دهد، تصریح کرد: تجربه نشان داده که در سال‌های گذشته نیز با سهمیه‌بندی بنزین، برخی از رانندگان به سمت استفاده از خودروهای گازسوز غیراستاندارد رفتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: هرگونه تغییر خودسرانه سیستم‌های سوخت‌رسانی خودرو، عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: برخی افراد سودجو، مخازن ال پی جی یا سی ان جی دست‌ دوم که باید اسقاط شود را پس از رنگ‌آمیزی به عنوان سیستم‌های گازسوز کم‌کارکرد به فروش می‌رسانند.

منتظری از شهروندان درخواست کرد برای نصب مخازن گاز در خودرو حتما به مراکز مجاز مراجعه کنند تا شاهد حوادث غیرمترقبه و انفجار نباشیم.

کد خبر 401699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.