مسابقه عکس بین المللی"جاده ابریشم از نگاه جوانان"؛ فرصتی برای معرفی ایران

مسابقه عکاسی "جاده ابریشم از نگاه جوانان" فرصت و رقابتی جهانی برای آشنایی با فرهنگ‌ها و هویت‌های متفاوت و همچنین ارتقاء فرهنگ احترام و صلح پایدار میان اقوام و ملت‌های مختلف جاده ابریشم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه هنرهای تصویری، به ویژه عکاسی به عنوان ابزاری قدرتمند  توسط جوانان مورد استقبال قرار گرفته است. عکاسی راهی برای برقراری ارتباط، بیان احساسات و عقاید است، همچنین می توان گفت این مهارت راهی ایده آل برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در مورد مسائل و چالش‌های ناشی از پدیده جهانی شدن در عصر حاضر است.

از این رو، مسابقه عکاسی "جاده ابریشم از نگاه جوانان" فرصت و رقابتی جهانی برای بیان و به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های جوانانی است که ساکن مناطق جاده ابریشم هستند یا به آنجا سفر کرده اند. این رقابت به منظور شناخت و درک بیشتر از اهمیت حوزه جاده ابریشم در طول تاریخ انجام می‌شود.

به عبارتی شناخت این میراث مشترک باعث آشنایی با فرهنگ‌ها و هویت‌های متفاوتی می‌شود که در تعامل و مبادلات میان اقوام مختلف شکل گرفته و این شناخت خود باعث ارتقاء فرهنگ احترام و نیز صلح پایدار میان اقوام و ملت‌های مختلف ساکن در مسیر جاده ابریشم می‌شود.

این برنامه در چهارچوب اهمیت جاده ابریشم و همچنین برنامه جوانان سازمان یونسکو در راستای نزدیک سازی فرهنگ‌ها در یک دهه بین المللی (۲۰۱۳ - ۲۰۲۲) اجرا می‌شود.

جاده ابریشم شامل گستره جغرافیایی وسیعی است که از قرن‌ها پیش از طریق راه‌های زمینی و دریایی به یکدیگر متصل شده اند. این مسیر با هدف بازرگانی در آسیا به مدت هزار و هفتصد سال تا سده پانزدهم میلادی بزرگ ترین شبکه بازرگانی دنیا بود. حوزه جاده ابریشم به کشورها و مناطقی اطلاق می‌شود که در در شرق و جنوب شرق آسیا با گذر از  آسیای مرکزی، شبه قاره هند، استپ‌های روسیه، فلات‌های ایرانی و آناتولی، شبه جزیره عربستان، مناطق غربی و شمال آفریقا میان تانزانیا و مراکش و نیز در مناطق شرقی و جنوب اروپا تا ایتالیا، فرانسه و شبه جزیره ایبری که شامل کشورهای اسپانیا و پرتغال می‌شود قرار دارند.

برای اطلاع و مشاهده اطلس جاده ابریشم اینجا کلیک کنید.

شرکت کنندگان در دو گروه سنی ۱۴ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۵ سال از طریق ارسال عکس هایشان به دبیرخانه قادر به شرکت در مسابقه خواهند بود. عکس‌ها باید با موضوعات آشپزی و آداب غذایی، ورزش و بازی‌های باستانی و یا موسیقی و رقص به معرفی میراث جاده ابریشم بپردازند. سپس عکس‌های شرکت کنندگان توسط هیئت داوران بررسی و با دعوت از برندگان مسابقه به مراسم اهداء جوایز در هر رده سنی سه برنده معرفی خواهد شد. به نفرات مقام اول یک دوربین حرفه ای، نفرات مقام دوم یک دوربین نیمه حرفه ای و نفرات مقام سوم یک دوربین دیجیتال اهدا می‌شود.

نمونه ای از برترین عکس‌ها در رقابت سال ۲۰۱۸ را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

کد خبر 401691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.