بازار هنر در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار شیراز گفت: بازار هنر به عنوان مکانی برای فروش صنایع دستی، در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در دیدار با نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به ساخت بازار هنر در محور گردشگری سنگ سیاه توسط شهرداری شیراز، اظهار کرد: این بازار فرصتی برای تولیدکنندگان محصولات هنری فراهم می‌کند تا بتوانند به صورت مستقیم تولیدات هنری خود را به گردشگران داخلی و خارجی عرضه کنند.

وی در دیدار با هیئت ارزیاب ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، افزود: برای توسعه صنایع دستی باید به بُعد اقتصادی آن توجه کرد و بهره‌برداری از بازار هنر می‌تواند موجب رونق اقتصاد هنر شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه معماری بازار هنر از معماری دوره زندیه و بازار وکیل الهام گرفته است، تصریح کرد: این بازار در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح می‌شود.

اسکندرپور گفت: شیراز در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری صاحب مکتب است و خوشحالم که فرصتی فراهم شود تا با ثبت جهانی این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، جهانیان نیز با ظرفیت‌های عظیم هنری شیراز آشنا شوند.

به گزارش ایمنا، بنا بر اعلام نتایج سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی، شیراز به عنوان «شهر ملی صنایع دستی» به ثبت رسید و لوح این عنوان در دیدار شهردار شیراز با نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مهندس اسکندرپور اهدا شد.

کد خبر 401682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.