شورایاران ما را با وضعیت کف خیابان آشنا می‌کند

عضو شورای شهر تهران گفت: موضوعاتی که توسط شورایاران در صحن شورای شهر مطرح می‌شود از جنس گزارش‌های رسمی نیست و بسیاری از نکاتی که از نگاه مدیران پنهان می‌ماند گفته می‌شود .

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجد جامعی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به ازسرگیری ارائه گزارش دبیران شورایاری محلات تهران در صحن شورای شهر، نوشت: خوشحالم که تریبون شورا دوباره در اختیار نمایندگان شهروندان در محلات و شورایاران قرار گرفت تا گزارش آن ها در صحن شورا ارائه شود.

وی با بیان اینکه در شورای سوم بیش از ۱۳۰ شورایار برای ارائه گزارش به صحن آمده و در شورای چهارم شورایاران ۲۲ منطقه در صحن شورا گزارش دادند، افزود: بیان این گزارش‌ها در صحن علنی، ما را با وضعیت کف خیابان آشنا می‌کند؛ موضوعاتی که طرح می‌شود از جنس گزارش‌های رسمی نیست و بسیاری از نکاتی که از نگاه مدیران پنهان می‌ماند گفته می‌شود .

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تکلیف ستاد شورایاری هاست که آنچه از طرف شورایاران گفته می‌شود به کمیسیون‌های ذی‌ربط متناسب با حوزه فعالیت آن‌ها منعکس کند تا برای برنامه ریزی های سالانه از آن ها بهره گرفته شود؛ خصوصا که امسال ما با شهردار محترم به این توافق رسیدیم تا سه مساله اصلی هر محله با کمک شورایاران تعیین و در برنامه ها گنجانده شود.

وی اضافه کرد: عرف ما این بود که در گزارش دهی شورایاری ها نماینده ای هم از شهرداران مناطق در صحن حضور پیدا می کردند و امکان گفتگو فراهم می‌شد. این حضور از این جهت اهمیت داشت که در برخی موارد نیاز بود شهرداران یا نمایندگان آنها درباره مسائل طرح شده در صحن، توضیح و گزارش بدهند که بعضاً دوستان شورایار هم در خصوص توضیحات ارائه شده اظهار نظر می‌کردند.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: تلاش شورایاران این است تا نفعشان برای جامعه شهری و شهروندان بیشتر شود و لازم است ما هم بدانیم که این نفع در فراهم کردن شرایط گفتگوی انتقادیست که در صحن شورا هم انجام می‌شود.

گفتنی است در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران دبیر شورایاری محله وصال شیرازی به ارائه گزارش در خصوص مسائل و مشکلات این محدوده پرداخت.

کد خبر 401670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.