۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
عمر طولانی با مصرف فلفل قرمز!

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد خطر مرگ و میر در میان افرادی که به طور منظم فلفل تند مصرف می‌کنند، بسیار کمتر از سایرن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "کپسایسین" (capsaicin) ماده فعال موجود در فلفل قرمز است که نقش موثری در بهبود عملکرد قلبی عروقی افراد دارد. این ترکیب سوخت ساز بدن افراد را تنظیم کرده و با دردهای نوروپاتی، آرتروز، مسمومیت غذایی و حتی سرطان مقابله می‌کند.

گروهی از محققان ایتالیایی به منظور بررسی تاثیر مصرف فلفل قرمز بر کاهش خطر مرگ و میر افراد مطالعه جدیدی انجام دادند؛ آن‌ها برای نیل بدین هدف اطلاعات پزشکی ۲۲ هزار و ۸۱۱ فرد را بررسی کردند؛ سن شرکت‌کنندگان بیش از ۳۵ سال بود و این مطالعه مدت هشت سال و نیم به طول انجامید.

پژوهشگران عواملی مانند سابقه بیماری، فعالیت‌های فیزیکی، وضعیت سیگار کشیدن، مصرف الکل و شرایط اقتصادی افراد را که ممکن بود بر نتایج سلامتی آن‌ها تاثیرگذار باشد، ارزیابی کردند. همه شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌ای را در مورد عادات غذایی خود تکمیل کردند؛ در این پرسشنامه از آن‌ها در مورد میزان مصرف فلفل قرمز نیز سوال شده بود.

به طور کلی، ۲۴.۳ درصد افراد شرکت‌کننده در طول یک هفته چهار بار یا بیشتر فلفل قرمز مصرف می‌کردند و مصرف ۳۳.۷ درصد افراد یا بسیار کم بود و یا اصلا فلفل قرمز مصرف نمی‌کردند. یافته‌های جدید نشان داد میزان مرگ و میر به هر دلیلی در میان افرادی که در طول یک هفته، چهار بار یا بیشتر فلفل قرمز مصرف می‌کردند، ۲۳ درصد کمتر از بقیه افراد بود.

همچنین پژوهشگران دریافتند خطر مرگ در میان افرادی که به طور منظم فلفل قرمز مصرف کردند، ۳۴ درصد کمتر از کسانی بود که به ندرت از این ماده غذایی استفاده کردند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مصرف فلفل قرمز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و نقش موثری در کاهش مرگ و میر افراد دارد.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی College of Cardiology منتشر شده است.

کد خبر 401664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.