مدیران جهادی برای استفاده از ظرفیت همه استان ها تلاش کنند

وزیر کشور، بزرگترین مشکل کنونی کشور را فقدان توازن و تعادل در زمینه های منطقه ای، توزیع منابع جمعیت، فعالیت ها و فرصت ها ارزیابی کرد و گفت: مدیران جهادی برای استفاده از ظرفیت های همه مناطق کشور تلاش کنند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، شامگاه سه شنبه در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل کنونی کشور، عدم توازن و تعادل است و در پنج زمینه، فقدان تعادل و توازن داریم که فقدان تعادل و توازن منطقه‌ای یکی از آنهاست.

وی، فقدان تعادل و توازن در توزیع منابع، جمعیت، فعالیت ها و فرصت ها را یادآور شد و تاکید کرد: اگر این روند را تغییر ندهیم حتی اگر رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصد هم داشته باشیم، ما با تهدیدات بیشتری مواجه خواهیم بود.  
 
وزیر کشور به حضور بیش از ده میلیون جمعیت در شهر تهران و اطراف آن اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی یکی از آثار فقدان تعادل و توازن جمعیتی است.  

رحمانی فضلی، توزیع ۵۳ درصد تسهیلات بانکی در استان تهران را یادآور شد و تاکید کرد: در حوزه اقتصادی، ظرفیت های مناطق بلااستفاده مانده است.  

وی به مشکلات اجتماعی ناشی از نارضایتی مردمی و عواقب امنیتی آن اشاره و تصریح کرد: نظام مالیاتی یکی از ابزارها برای ایجاد توازن و تعادل است.  

وزیر کشور با بیان این موضوع که فقدان  توازن و تعادل ناشی از اشکالات در  نظام های مالیاتی، اداری، سیاسی، امنیتی و دیگر نظام هاست، تصریح کرد: این نظام ها پیش از انقلاب در کشور نهادینه شدند و تلاش ها برای اصلاح آنها لازم است ادامه یابد.  
رحمانی فضلی گفت: نظام بودجه ریزی ما مبتنی بر جمعیت و فعالیت زیاد است و به همین خاطر با اینکه در زمینه زیرساخت خوب عمل کردیم اما جمعیت روستاهای ما در حال کاهش است.  

وی، متمرکز بودن نظام اداری کشور را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: نظام اداری ما کاملا متمرکز است و برای دادن اختیارات به استان ها مشکل داریم.  

وزیر کشور با بیان این موضوع که منابع مالی کشور در بانک های تهران متمرکز است و بر اساس چرخه غلط فعالیت و جمعیت توزیع می شود، خاطرنشان کرد: اگر روند کنونی را تغییر ندهیم و ظرفیت های همه مناطق را فعال نکنیم، تهدیدات ما با رشد اقتصادی بیشتر می شود.  

در این مراسم، از وزیر کشور به عنوان یکی از مدیران جهادی تقدیر شد.
منبع: ایرنا

کد خبر 401660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.