ایجاد دستاورد هدف اصلی حلقه‌های گفت و گو

چهارمین رویداد حلقه‌های گفت و گو، امروز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین دوره رویداد حلقه‌های گفتگو ازدو بخش اصلی تشکیل شد؛ بخش نخست سخنرنانی کلیدی با محوریت کودک، زبان و توسعه و بخش دوم شامل هشت حلقه گفتگو بود. هر حلقه دارای یک راهبر بود و شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های ۱۰ نفره در هر حلقه کنار هم نشسته و با هدایت راهبر با یکدیگر گفت و گو داشتند. آن‌ها در پایان گزارشی در مورد سوالاتی که در حلقه‌ها مطرح شده بود ارائه دادند و به جمع بندی نهایی رسیدند.

شقایق حق جو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص برنامه‌های هفته پژوهش گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جای برگزاری روز پژوهش و هفته پژوهش، ماه پژوهش را در نظر گرفته‌ایم که شامل ۷۰ برنامه می‌شود.

وی در مورد اهداف برنامه‌های هفته پژوهش گفت: این اهداف شامل توانمندسازی پژوهشگران، تاکید بر اخلاق در پژوهش، مراقبت از محیط زیست در فضای پژوهش، ایجاد فضای گفتگو، راه‌های توسعه پژوهش و ... است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شعار ویژه امسال "پژوهش را به عرصه ببریم" و هدف از آن کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحول در عرصه‌های واقعی زندگی افراد است.

وی گفتگو را قدم نخست برای هرگونه تغییر در راستای توسعه دانست و افزود: افرد باید ابتدا با یکدیگر به پیش فرض‌های مشترک برسند؛ سپس بین آن‌ها توافق ایجاد شده و در نهایت شواهد مبتنی بر پژوهش را کنار یکدیگر گذاشته و برنامه‌ای برای تحول ایجاد می‌کنند.

یلدا کاظمی، دبیر برگزاری رویدادهای حلقه‌های گفت و گو اظهار کرد: رویداد آذرماه پژوهش از ابتدای آذرماه ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است. هدف از این رویداد شناساندن حوزه‌های پژوهش و مفهوم پژوهش به دانشجویان، دانشگاهیان و عموم افراد جامعه است.

 وی افزود: نخستین دوره حلقه‌های گفتگو در قالب شب قدر پژوهش سال گذشته برگزار شد. دومین دوره در آذرماه پژوهش ۹۷، سومین دوره شب در قالب قدر پژوهش سال ۹۸ و چهارمین دوره در ۲۶ آذرماه ۹۸ برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در دوره حلقه‌های گفتگو عموم افراد با یکدیگر تعامل داشته و با کمک راهبران که در هر یک از حلقه‌ها حضور ، به بحث و گفت و گو با یکدیگر می‌پردازند.

وی هدف دوم این رویداد را ایجاد دستاورد در هر یک از حلقه‌ها دانست و افزود: ممکن است هر حلقه بیانه‌ای در مورد اینکه چگونه می‌توان در کنار یکدیگر به یک موضوع واحد فکر کرد و با بحث و گفتگو به یک جمع‌بندی نهایی رسید داشته باشد.

دبیر برگزاری رویدادهای حلقه‌های گفت و گو اظهار کرد: این جمع‌بندی می‌تواند در قالب واگرا یا همگرا به صورت یک پروژه درآید و جرقه پیدایش فکرهایی را در هر فرد ایجاد کند که در نهایت آن‌ها را به صورت جداگانه به یک پروژه نهایی سوق دهد.

وی در مورد دستاوردهای رویداد حلقه‌های گفتگو گفت: حلقه‌های دوره‌های گذشته به صورت پیش طرح درآمده و دو پروژه تحقیقاتی نیز به معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان ارائه شده است. همچنین جرقه شکل‌گیری تیم‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی و یا حتی قابلیت حضور در مجامع بین المللی برای افراد فراهم شده است.

کد خبر 401641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.