الهیاری: ۳۸۶ پروژه گردشگری در دست ساخت است

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ۳۸۶ پروژه گردشگری در اصفهان در دست ساخت است و باید در بازاریابی و تبلیغات نیز فعالیت های مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون الهیاری صبح امروز-سه شنبه۲۶ آذر ماه- در دومین همایش سالانه گردشگری محور توسعه پایدار استان با بیان اینکه شعار این همایش ایران، اصفهان، نقش جهان است، اظهار کرد: ایران یکی از مهم‌ترین کانون‌های تمدنی دنیاست و زمانی که از ایران سخن می گوییم یکی از عباراتی که به کار برده می‌شود جهان ایرانی است و وقتی در منابع تاریخی نگاه می‌کردم متوجه شدم که این جهانی بودن ایران سخنی شعاری نیست بلکه بحثی است که درمتون کهن تاریخی هم وجود داشته است.

وی افزود: وقتی در این جهان ایرانی به اصفهان می‌رسیم، شهری است که عبارت نصف جهان در مورد آن به کار رفته است که به این موضوع کمی نگاه کرده‌اند و تصور شده منظور تعداد آثار تاریخی، رونق و شکوه یا صنایع دستی است اما اصفهان باید آیینه‌ای از ایران جهانی باشد که جایگاه اصفهان را در دنیا نشان می‌دهد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: اصفهان در دوره‌های مختلف تاریخ ایران پایتخت بوده و بسیاری از آثار اصفهان متعلق به این ادوار تاریخی است و این شهر به لحاظ معماری و شکوه تاریخی آن به گونه‌ای است که در دنیا بسیاری به آن رشک می‌برند.

الهیاری اضافه کرد: به نظر می‌رسد نقش جهان و خیابان چهارباغ عباسی آثاری هستند که شکوه جهانی دارند و این‌ آثار سرمایه‌هایی است که ما در اصفهان از آن‌ها بهره مند هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از شغل‌های جهان مربوط به گردشگری است، گفت: باید توجه را به گردشگری بیشتر کرد و نقشی در اقتصاد کشور داشته باشد. وقتی به توسعه فکر می‌کنیم باید به مشارکت عمومی و نقش بخش خصوصی توجه کنیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استا اصفهان با اشاره به اینکه کشور متکی به نفت زمانی سرمایه اش تمام می‌شود، گفت: وقتی سرمایه تمام می شود به فکر می افتیم که از چه طریق می‌توان این ضرر را جبران کرد بنابراین به دلیل کم شدن سرمایه ها نباید به گردشگری پرداخت بلکه باید به عنوان یکی از منابع توسعه کشوری محسوب شود و این امر بحث امروز و دیروز هم نیست.

الهیاری اضافه کرد: باید اولویت های برنامه ای گردشگری اصفهان در حوزه های مختلف چهار حوزه گردشگری فرهنگی تاریخی، طبیعت گردی و روستا های عشایری، خلاق و سلامت باشد و ما روی این چهار حوزه تمرکز کرده ایم. همه فعالان بخش خصوصی ، سازمان های مردم نهاد، تشکل ها و علامندان به این فکر کنند که چه تدبیری باید اندیشیده شود که روی این چهار حوزه گردشگری بتوانیم کار کنیم.

وی ادامه داد: اصفهان هشت نشان ملی جغرافیایی صنایع دستی و یک نشان بین المللی کسب کرد که مفهوم آن این است که برخی از صنایع دستی در جهان به نام اصفهان ثبت می شود برای مثال هر کس گفت مینا همه به یاد اصفهان می افتند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: تعداد هتل های پنج ستاره تا قبل از دولت تدبیر و امید یک عدد بود اما هتل کوثر اصفهان هم به دلیل توسعه ای که داشته خود را به هتل پنج ستاره تبدیل کرده است و حدود ۵۴ هتل به جمع هتل های اصفهان اضافه شده است که ۲۷ مورد از آن ها هتل های سنتی بوده اند.

الهیاری افزود: ۳۸۶ پروژه گردشگری در اصفهان در دست ساخت است و باید در بازاریابی و تبلیغات نیز فعالیت های مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث اقامت خانه بوم گردی اصفهان با ۴۴۹ مورد در صدر شهر های کشور است، خاطرنشان کرد: همراهی و همگرایی و همچنین مشارکت گسترده بخش خصوصی و تشکل ها علاوه بر عوامل دیگر، به رشد گردشگری کمک شایانی می کند.

کد خبر 401634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.