اتصال ریلی اصفهان به خوزستان پیگیری شود

نماینده فریدن در شورای استان اصفهان گفت: اصفهان اتصال راه‌آهن به استان‌های خوزستان و لرستان و مرکزی که سه استان صنعتی کشور هستند، ندارد و همه حمل ونقل کالا با خودروهای کشنده انجام می‌شود.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت راه‌های استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از ۲۰ سال پروژه ورودی و خروجی شهرستان فریدن با پیگیری‌های اداره راهداری و مشارکت شهرداری داران در حال انجام است هرچند از لحاظ اعتبار مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان فریدن از کریدور جنوب به غرب، جنوب به شمال و برعکس و غرب به جنوب دچار مشکلات مختلفی هستیم، افزود: همه این مسائل به خاطر همجواری با استان چهارمحال و بختیاری و کارخانه سیمان شهرکرد است به نحوی که عمده کامیون‌های حامل سیمان این استان که به سمت عراق می‌روند از داخل شهر داران عبور می‌کند و خسارات بسیاری به زیرساخت‌ها و محورهای شهری وارد می‌کند.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: عبور این خودروهای سنگین حمل بار از داخل شهر داران باعث تخریب هفت کیلومتر راه‌های داخل شهرستان شده که نوسازی و بهسازی این راه‌ها بر عهده شهرداری است و تاکنون پنج سال است که لکه گیری انجام می‌شود اما این تعمیرات تاثیری در بهبود وضعیت نداشته است.

وی با بیان اینکه اختصاص قیر رایگان به شهرداری‌هایی که کمربندی از داخل شهرشان عبور کرده است جزء وظایف راه و شهرسازی است، اظهار کرد: این موضوع در شهرستان‌های بسیاری وجود دارد که کامیون از شهر عبور می‌کند و زیرساخت‌های شهری نابود می‌شود و راه و شهرسازی وظیفه تامین قیر را دارد، اما به شهرداری‌ها قیری اختصاص نمی‌دهند و این امر مشکلات عدیده‌ای برای آنها ایجاد کرده است.

صالحی با بیان اینکه در خصوص اتصال راه‌آهن استان اصفهان به استان‌های مرکزی، لرستان و خوزستان، گفت: استان اصفهان اتصال راه‌آهن به استان‌های خوزستان و لرستان و مرکزی که سه استان صنعتی کشور هستند، ندارد و همه حمل ونقل کالا با خودروهای کشنده انجام می‌شود از طرف دیگر در هر یک ساعت بیش از دو هزار خودرو در اربعین در جاده اصفهان به خوزستان داشتیم و همه زائران عتبات عالیات باید با اتوبوس سفر کنند.

وی با بیان اینکه زائران کشورهای افغانستان و پاکستان هم امسال در سفر به عتبات عالیات از مسیر استان اصفهان عبور کردند، گفت: اگر ارتباط بین این استان‌ها برقرار بود خسارات به زیرساخت‌ها و بسیاری از تصادفات کاهش می‌یابد هر چند ۳۰ کیلومتر این ارتباط ریلی از طرف ازنا به الیگودرز احداث شده اما برای مابقی آن هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

کد خبر 401630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.