ایجاد بورس‌های عرضه کالا به صورت متمرکز در استان‌های کشور

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، گفت: کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف با هدف کاهش هزینه‌های مبادله به نفع مصرف کننده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا کلامی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم و سیاست‌های راهبردی دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در شرایط کنونی که کشور درگیر جنگ اقتصادی ناجوانمردانه است، تامین کالاهای اساسی با تکیه و حمایت از تولیدات داخلی کشور است.

وی اضافه کرد: بهره مندی از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از زیرساخت‌های تجاری مختلف خصوصا شبکه‌های توزیع کالا با اصل توجه به کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف با هدف کاهش هزینه مبادله به نفع مصرف کننده در دستور کار است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، اضافه کرد: عرضه کالا در میادین میوه و تره‌بار یکی از این اقدامات است که بررسی‌ها نشان می دهد عرضه کالا در این میادین اثرات مثبتی در فرآیند تسهیل توزیع کالاهای پرمصرف مردم داشته است.

کلامی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ میدان میوه و تره بار در شهر تهران گفت: این اقدام علاوه بر دسترسی آسان مردم به میوه و تره بار با قیمت مناسب بهتر توزیع کالاهای ضروری و اساسی مردم در مواقع لزوم ظرفیت مطلوبی ایجاد نموده است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار در تمام استان‌ها برای اجرایی شدن این هدف لازم است در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان یا کارگروه‌های ذی‌ربط استانی دیگر قرار گیرد و با فراهم کردن الزامات آن و تصمیمات لازم جهت عملیاتی شدن این مراکز اقدام صورت گیرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور که تولید در اکثر کالاها بیش از نیاز و به صورت رقابتی عرضه می شود، ضرورت دارد شبکه های توزیع از جمله صنوف توزیعی، عمده فروشان، بنکداران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اتحادیه ها و تعاونی‌های توزیعی به سمت رقابتی شدن حرکت کنند که مهمترین آن می تواند ایجاد بورس‌های عرضه کالا به صورت متمرکز همانند میادین (میوه و تره‌بار شهرداری‌ها) باشد.

کلامی افزود: علاوه بر امکان نظارت و کنترل مستمر(بازرسین و ناظرین مستقر سازمان میادین و سایر دستگاه‌های نظارتی)اصل رقابت چندین واحد مشابه در یک نقطه و حذف واسطه های غیر ضرور با حضور مستقیم تولیدکننده در اداره غرف و یا خرید عامل توزیع (غرفه دار) از تولیدکننده واقعی را محقق سازد.

کد خبر 401604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.