کاشت بیش از ۵ هزار مترمربع گل‌های پیازی در فضای سبز مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از کاشت بیش از پنج هزارمتر مربع انواع گل‌های پیازی برای استقبال از بهار سال ۱۳۹۹ در نقاط شاخص سطح شهر خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام استقبال از بهار سال ۹۹، بیش از ۳۶۷ هزار قطعه ریزوم گل‌های پیازی در مساحتی بیش از پنج هزار متر مربع در نقاط شاخص سطح شهر کاشته می‌شود.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۳۶۰ هزار ریزوم مربوط به گل لاله، سه هزار ریزوم گل سنبل و چهار هزار ریزوم مربوط به گل نرگس است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: گل‌های پیازی در ۱۶ آدرس سطح شهر در حال کاشت است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات کاشت تا آخر آذرماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال جاری پروژه کاشت درختان روتبالی در سطح  مناطق آغاز خواهد شد، افزود: نگهداری درختان کاشته شده در قالب این پروژه به مدت ۹ ماه جهت انجام تیمارهای خاص و نگهداری ویژه توسط پیمانکار مربوطه انجام خواهد شد و پس از رسیدن به شرایط پایدار به مناطق شهرداری تحویل خواهد شد.

یعقوبی تصریح کرد: در سه ماهه فصل زمستان سال جاری علاوه برکاشت درختان روتبالی، به جهت تکمیل کسری درختان و درختچه های سطح شهر خصوصاً در آیلندها، میادین، لچکی‌ها و بوستان‌ها، برنامه ریزی لازم برای تأمین نهال مورد نیاز انجام شده و عملیات کاشت نهال نیز علاوه بر کاشت درختان روتبالی، توسط مناطق شهرداری با هدف تکمیل کسری‌ها و افزایش تراکم درخت و درختچه‌های گلدار انجام خواهد شد.

کد خبر 401597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.