نامه عضو شورای شهر مشهد به علی مطهری درخصوص تبعات ممنوعیت تراکم‌فروشی

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در نامه‌ای به علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی، تصویب "جرم‌ بودن فروش تراکم در شهرها و ممنوعیت آن" را اقدامی مناسب در زمانی نامناسب اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، احمد نوروزی که خود تجربه تصدی شهرداری مشهددر دوره‌های گذشته را داشته، در این نامه نوشت:

"جناب آقای علی مطهری

 نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام

پیشنهاد ممنوعیت و جرم‌بودن فروش تراکم در شهرها از سوی جناب‌عالی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که هرچند از منظر شهرسازی عالی است، اما در شرایط فعلی آیا به تبعات این تصمیم هم فکر شده است؟ آیا می‌دانید بیش از ۵۰ درصد هزینه شهرها از محل جرائم ساختمانی و فروش تراکم تأمین می‌شود؟ در شرایط فعلی بیشتر شهرداری‌ها برای اداره روزمره شهر دچار مشکل هستند.  حقوق پرسنل، هزینه جمع‌آوری زباله و نظافت شهر و نگهداری فضای سبز آن‌ها به سختی انجام می شود.

آیا می‌دانید چندین هزار نیروی برخی از شهرداری‌ها ماه‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند؟ آیا می‌دانید برخی از مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا و... در شهرها خصوصاً کلان‌شهرها، به دلیل نداشتن اعتبار کافی شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند مترو و... است.

جناب آقای مطهری!

آیا می‌دانید چرا شهرها به تراکم‌فروشی افتاده‌اند؟ به‌خاطر تصمیم نادرست مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲ مبنی‌بر حذف یک‌باره کمک‌های دولت به شهرداری‌ها، قبل از تأمین منابع جایگزین. به خاطر تعلل وزارت کشور در اجرای تکلیف ۶ ماهه برای ارسال لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس را پس از ۳۶ سال هنوز اجرایی ننموده است و در مصوبات متعددی حقوق شهرداری بخشیده شده است و علت آن عدم تخصص و تناسب وزارت کشور به دلیل حجم مسئولیت‌ها برای مدیریت امور شهرها نیست.

این تصمیم مجلس شورای اسلامی تصمیم صحیحی است که در شرایط غلط و بدون تأمین پیش‌نیاز گرفته شده است و در صورت اجرایی‌شدن بسیاری از شهرهای بزرگ کشور دچار بحران مالی خواهند شد و بالتبع، ارائه خدمات به شهروندان نیز دچار مشکل می‌گردد.

جناب آقای مطهری و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

 به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از جناب‌عالی و تمامی نمایندگان مردم شریف ایران در خانه ملت تقاضا می‌کنم:

۱- قبل از ایجاد بحران در اداره شهرها، منابع جایگزین پایدار حداقلی را برای اداره روزمره شهرها تأمین و سپس ممنوعیت و جرم‌بودن فروش تراکم را اجرایی نمایند.

۲- جهت اصلاح امور شهرداری‌ها سازمان یا وزارت‌خانه اختصاصی جهت مدیریت امور شهرداری‌ها و شهرها تشکیل گردد.

احمد نوروزی، اولین شهردار شورایی و عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس."

کد خبر 401559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.