در مرحله تصمیم گیری غافلگیرتان می‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که نه تنها غافلگیر نمی‌شویم بلکه دشمن را در مرحله تصمیم گیری دچار غافلگیری کرده و با اراده خود تعیین راهبرد و استراتژی می‌کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، همزمان با هفته پژوهش و نوآوری دفاعی گردهمایی "رؤسای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی همکار وزارت دفاع در اکتساب فناوری رو به آینده" با حضور وزیر دفاع و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

وی در این مراسم ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی با حضور در جمع نخبگان و دانشمندان صنعت دفاعی گفت: به لحاظ ژئوپولتیکی وجغرافیایی در موقعیت و منطقه‌ای از جهان هستیم که "قدرت" لازمه بقای ما در این منطقه است.

وزارت دفاع با بیان اینکه عظمت، عزت و استقلال یک ملت در گرو داشتن " قدرت" است افزود: نیمی از جمعیت ایران در جنگ جهانی اول با وجود اعلام بی طرفی ایران از بین رفتند و این بیانگر اهمیت "قدرت " در معادلات منطقه ای و جهان است و نشان می‌دهد نظام‌های استکباری به عهد خود وفادار نبوده و ما مجبور به افزایش قدرت خود در تمامی حوزه‌ها به ویژه "دفاعی" هستیم.

حاتمی در همین زمینه ادامه داد: تجهیزات و تسلیحات دفاعی علت آسیب و شکست ایران در زمان دو جنگ جهانی و همچنین جنگ چالدران نبود؛ ایران به دلیل عدم رشد علم و فناوری توان دفاع از حریم خود را نداشت و در دنیایی که زور و قدرت حاکم است دچار غافلگیری علمی شد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های دفاعی باعث تغییر نگاه وارداتی جمهوری اسلامی در حوزه نظامی و شکوفایی در این عرصه شد افزود: با الگوهای جدید علم و فناوری در حوزه دفاعی آسیب‌ها را شناسایی و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که نه تنها غافلگیر نمی‌شویم بلکه دشمن را در مرحله تصمیم گیری دچار غافلگیری کرده  و با اراده خود تعیین راهبرد و استراتژی می‌کنیم.

وزیر دفاع با بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای ارزشمند صنعت دفاعی تصریح کرد: امروز وزارت دفاع مسئولیت پیش برندگی در کشور دارد و از سرریز دانش خود به سازمان‌ها و صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی کمک می‌کند.

کد خبر 401556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.