۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
گواردیولا؛ همه یا هیچ!

منچستر سیتی ۱۴ امتیاز از لیورپول عقب افتاده و پپ گواردیولا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، این بار قرعه لیگ قهرمانان نیز با او یار نبوده و باید در اولین مرحله حذفی این رقابت‌ها به مصاف رئال مادرید برود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از مارکا، قرعه منچسترسیتی در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل به تیم سرسخت رئال مادرید خورده است.

پس از مشخص شدن قرعه تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، توجه ها تا حد زیادی به پپ گواردیولا معطوف شده است. این مربی اسپانیایی که بارها با تیم بارسلونا چه به عنوان مربی و چه به عنوان بازیکن به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رفته، حالا باید یک بار دیگر در محک سختی که قرعه‌کشی برای او تعیین کرده به مصاف سفید پوشان مادرید برود.

از آخرین باری که گواردیولا به برنابئو رفته، تغییرات زیادی رخ داده و این روزها شرایط پپ با منچسترسیتی مساعد نیست. در جدول لیگ برتر انگلستان، قرمز پوشان آنفیلد ۱۴ امتیاز بیشتر از سیتی کسب کرده‌اند و به نظر می‌رسد که سیتی دیگر نباید امیدی برای قهرمانی داشته باشد.

با توجه به دو قهرمانی کسب‌شده توسط گواردیولا در لیگ برتر انگلستان و البته فاصله‌ای که این تیم با صدر جدول دارد، به نظر می‌رسد که هدف‌گذاری اول پپ برای سال جاری، کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باشد.

سرمربی اسپانیایی سیتی تاکنون نتوانسته است با منچستر سیتی از مرحله یک چهارم نهایی گذر کند و بهترین عملکرد این باشگاه در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان نیز حضور در مرحله نیمه‌نهایی با مانوئل پیگرینی است. در واقع پپ از سال ۲۰۱۲ و پس از ترک بارسلونا تاکنون، اقبال خوبی در رقابت‌های اروپا نداشته است.

پپ در دوران مربی‌گری خود در بارسلونا در رقابت‌های خارج از خانه موفق به کسب پنج پیروزی و یک تساوی شده است. آمار خوبی که به سبب کسب آن، گواردیولا را تبدیل به یکی از مربیان محبوب بارسا کرده است.

گواردیولا تاکنون ۱۷ بار به‌ عنوان مربی مقابل رئال مادرید قرار گرفته که تنها در چهار دیدار شکست خورده است. با این حال، چهار دیدار اخیرش با رئال با سه شکست همراه شده است.

سرمربی کنونی منچسترسیتی در جمع مادریدی‌ها شخصیت محبوبی به حساب نمی‌آید. به خصوص پس از اینکه در فوریه سال ۲۰۱۹، پپ در لیست بهترین تیم‌های دهه، نامی از رئال مادرید نبرد.

پپ برای جلوگیری از سریع‌ترین حذف خود از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، این بار باید از رئال مادرید بگذرد، گذری که برای پپ ساده نخواهد بود و چالشی سخت و البته جذاب به شمار می‌رود.

کد خبر 401534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.