رئیس جمهور عازم مالزی شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی نخست وزیر مالزی و به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی روز سه شنبه با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزیران دولت، تهران را به مقصد کوآلالامپور ترک کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ با حضور  ۴٠٠ نفر از شامل ٢۵٠ نفر از  رهبران، مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان از ۵۲ کشور جهان، در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذر) در پایتخت مالزی برگزار می شود.

شرکت کنندگان دراین اجلاس قرار است ضمن بحث و گفت و گو در مورد مهمترین چالش‌های کشورهای اسلامی و مسائل تاثیرگذار در جهان اسلام، راهکارهایی را برای رفع این چالش‌ها مطرح کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در مدت حضور در مالزی علاوه بر سخنرانی در جمع سران و مقام های شرکت کننده در اجلاس کوآلالامپور و تببین و تشریح سیاست های منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، با برخی از سران و مقام های شرکت کننده در این اجلاس دیدار و درخصوص مسائل مورد علاقه دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد کرد.

دیدار با ایرانیان مقیم مالزی از دیگر برنامه های روحانی در سفر به این کشورمسلمان خواهد بود.

روحانی در پایان سفر سه روزه خود به مالزی، در پاسخ به دعوت رسمی آبه شینزو نخست وزیر ژاپن برای سفر به این کشور از کوالالامپور عازم توکیو خواهد شد.

کد خبر 401506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.