اعتراض شورای شهر رشت به پخش سریال وارش از تلویزیون

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت: انتظار می‌رود رئیس صدا و سیما به‌واسطه پخش سریال پر از توهین وارش شخصا از مردم گیلان عذرخواهی و از ادامه پخش این مجموعه جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه شیرزاد شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اجرای برنامه‌های "رشت شهر دوستدار کودک" اظهار کرد: شهر دوستدار کودک به مباحث حمایتی از حقوق کودکان توجه دارد و در تلاشیم تا به‌زودی رشت نیز به‌طور رسمی به جمع این شهرها بپیوندد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز شهر دوستدار کودک در رشت افزود: یکی از اقدامات مربوط به این حوزه ایجاد اتاق مادر و کودک در پایانه‌های شهر است که پیگیری‌هایی برای ایجاد چنین فضاهایی انجام شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به استانداردسازی پارک‌های کودک تصریح: پارک‌های کودک باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و باید با برنامه‌ریزی‌برای حضور و فعالیت کودکان مبتلا به اُتیسم و سندروم دان فضای مناسب را در پارک‌های کودک فراهم کنیم.

وی با انتقاد از پخش سریال وارش که در آن مکرر به مردم گیلان توهین شده است، ادامه داد: در گذشته شاهد پخش سریالی به نام سرزمین مادری از رسانه ملی بودیم که توهین به ایل بختیار و تحریف در تاریخ از آن برداشت می‌شد.

شیرزاد با بیان اینکه در پی پخش سریال سرزمین مادری موج اعتراضات در استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در آن سال رئیس وقت رسانه ملی شخصا و به‌طور رسمی از مردم عذرخواهی کرد و از ادامه پخش سریال ممانعت شد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود رئیس صدا و سیما به‌واسطه پخش سریال پُر از توهین وارش شخصا از مردم گیلان عذرخواهی و از ادامه پخش این مجموعه جلوگیری کند، اضافه کرد: بیانیه‌ای در این‌باره از سوی اعضای شورای اسلامی شهر رشت به صداوسیما ارسال شده است.

کد خبر 401500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.