فرهنگسراهای اردبیل تخصصی می‌شود/ تبدیل شورابیل به یک برند فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با برگزاری جشنواره، شورابیل که یکی از مناطق گردشگری اردبیل است، به برندی فرهنگی و هنری تبدیل شد.

حبیب فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص آخرین اقدامات فرهنگی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در مدیریت شهری به دنبال تخصصی کردن فعالیت‌های فرهنگسراها هستیم تا با پرهیز از عمومی کردن این اقدامات، بتوانیم به‌طور تخصصی در خدمت اهالی فرهنگ و هنر باشیم.

وی افزود: اخیرا با توجه به درخواست‌های مردمی برای حمایت از عرصه هنر، زیر زمین عمارت تاریخی شهرداری اردبیل در اختیار افراد علاقه‌مند قرار گرفت تا از آنجا برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود نظیر نمایشنامه‌خوانی، تمرین موسیقی، ورکشاپ و سایر فعالیت‌ها استفاده کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه لایحه‌ای از سوی شهرداری در جهت بهره‌مندی از این قسمت عمارت به عنوان فرهنگسرا به شورا ارسال شد که این موضوع با موافقت شورای شهر همراه بود، تصریح کرد: پیشنهاد شد به پاسداشت اقدامات شایسته داوود جلایی یکی از هنرمندان فقید اردبیل که دوره‌ای نیز عضو شورای اسلامی شهر بوده، این فرهنگسرا به نام وی نامگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بسیاری از بازیگران تئاتر اردبیلی چند ماه زمان برای هنر خود صرف می‌کنند اما بعد از اجرا چیز چندانی عائد آن‌ها نمی‌شود و بودجه زیادی ندارند، اضافه کرد: چندی پیش انجمن نمایش اردبیل اقدام به برگزاری جشنواره استانی کرد که جوایز آن درخور نبود و شورای شهر اعتباری را از بخش فرهنگی بودجه در اختیار این انجمن قرار داد تا به نوعی با سهیم شدن در جوایز این جشنواره، گامی در حمایت از هنر تئاتر اردبیل برداشته باشد.

فتحی با اشاره به اینکه با هنر می‌توان به لایه‌های جامعه نفوذ کرد، ادامه داد: حوزه فعالیت شهرداری تنها به عمران و آبادانی محدود نمی‌شود و توسعه عمران بدون توسعه فرهنگی قابل تصور نیست؛ هرچند فرهنگ حرکت تدریجی دارد اما همین حرکت اثرات مثبت خود را بر شهر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره شورابیل، خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه‌ای که میان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با انجمن سینمای جوان اردبیل منعقد شد، این جشنواره با هدف توسعه شاخص‌های فرهنگی و هنری از طریق ارائه ایده‌ها و موضوعاتی که هنرمندان می‌توانند از جامعه برداشت کرده و دوباره به آن بازگردانند، درحال برگزاری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با برگزاری این جشنواره، شورابیل که یکی از مناطق گردشگری اردبیل است، به برندی فرهنگی و هنری تبدیل شد تا در سه حوزه فیلم، فیلمنامه نویسی و عکس پذیرای هنرمندان اردبیلی باشد.

وی افزود: بهترین هنرمندان اردبیل به عنوان داور انتخاب شده‌اند تا در حوزه عکس و فیلمنامه هر کدام هفت برگزیده و از میان فیلم‌های برگزیده در چهار بخش، ۱۶ اثر را انتخاب کنند.

فتحی همچنین برگزاری اردوی عکاسی برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور، نقد و بررسی آثار حضور یافته در جشنواره و نیز تشکیل کارگاه‌های تخصصی در زمینه عکس و فیلم را از بخش‌های جانبی نخستین جشنواره شورابیل معرفی کرد.

کد خبر 401499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.