تشکیل مجامع معتمدین محلی باید قاعده‌مند باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجایی که باید مشخص شود چه قاعده‌ای برای انتخاب افراد به عنوان معتمد وجود داشته که دیگران دارای آن نیستند، ایجاد قواعد تشکیل مجامع معتمدین محلی کار ظرفیت و حساسی است.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۰۰ محله در شهر اصفهان وجود دارد که مشارکت آن‌ها می‌تواند ظرفیت بیشتری را برای شورا و شهرداری به وجود آورد تا از نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شایسته‌تری شود.

وی با بیان اینکه هروقت از مردم خواسته‌ایم به کمک مدیریت شهری بیایند، برکات آن را دیده‌ایم، افزود: شاهد این امر آن است که سیاستگذاری معاونت فرهنگی شهرداری به سمتی رفته که بسیاری از رخدادها را با مشارکت مردم در محلات سطح شهر برگزار می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شورای پنجم کاملا آمادگی برای برگزاری انتخابات شورای محلات همانند شورایاری تهران وجود داشت اما وزارت کشور در جواب این تصمیم شورای شهر اعلام کرد که هیچ مصوبه‌ای در این خصوص نیست.

وی با بیان اینکه موضوع ایجاد شوراهای محلی در شورای شهر دوره چهارم نیز مورد بررسی قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تشکیل این شوراها با انتخابات سبب اضافه شدن یک انتخابات جدید در کشور می‌شد، ساز و کار قانونی خاصی را می‌طلبید که در نهایت به نتیجه‌ای نرسید.

نصراصفهانی اضافه کرد: شورای شهر در صورتی که طرح‌های جایگزین وجود داشته باشد و سبب ارتقای مشارکت مردمی شود، رغبت بسیار برای ایجاد زمینه‌های حضور و مداخله حداکثری شهروندان را در شهر خواهد داشت.

وی ادامه داد: اخیرا از سوی شهردار اصفهان در ملاقات مردمی ایده تشکیل مجمع معتمدین محلی مطرح شد اما هنوز جزئیات آن مورد بررسی قرار نگرفته و لازم است حساب شده پیش برویم تا توقعی ایجاد نشود چون انتخاب عده‌ای برای این مجمع باید به گونه‌ای باشد که بتوان در برابر کسانی که انتخاب نشده‌اند پاسخگو باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از آنجایی که باید مشخص شود چه قاعده‌ای برای انتخاب افراد به عنوان معتمد وجود داشته که دیگران دارای آن نیستند، ایجاد این قواعد کار ظرفیت و حساسی است.

وی گفت: این پیشنهاد می‌تواند به‌طور پایلوت در منطقه ۱۴ شهرداری برگزار شده و پس از سنجیدن نقاط قوت و ضعف آن، به مناطق ۱۵ گانه تعمیم داده شود.

کد خبر 401498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.