بهروزی: نقش احزاب تنها زمان انتخابات پررنگ می شود

عضو حزب اتحاد ملت گفت: احزاب در ایران برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود در زمان انتخابات از نامزدهای خارج از حزب خود حمایت می کنند و این موضوع باعث کاهش نقش احزاب در کشور و عدم بالندگی اندیشه های حزبی می شود.

مهدی بهروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون تاثیرات احزاب آینده کشور اظهار کرد: شکل فعالیت احزاب در ایران نسبت به فعالیت احزاب در کشور های دیگر متفاوت است زیرا از لحاظ قانونی با موانعی روبرو هستند و علاوه بر این در جهت مشخصی نیز حرکت نکرده اند.

وی با بیان اینکه احزاب در بسیاری از کشورها در تعیین سرنوشت کشور نقش بسزایی ایفا می کنند، ادامه داد: در کشورهایی مانند انگلستان و ایتالیا نقش احزاب و تعداد کرسی هایی که در پارلمان به دست می آورند تاثیر ویژه ای بر ساختار سیاسی کشور دارد اما در ایران احزاب به صورت جبهه ای کنار هم قرار می گیرند و سرنوشت انتخابات را در کشور رقم می زنند.

عضو حزب اتحاد ملت افزود: نقش احزاب کشور تنها در انتخابات بسیار پر رنگ و بعد از انتخابات فعالیت آنها تا انتخابات آتی کاهش می یابد. در صورتی که احزاب باید در جامعه ریشه داشته باشند و در دفاتر شهرستانی و استانی خود مفاهیم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را آموزش بدهند.

بهروزی خاطر نشان کرد: احزاب باید در چهارچوب قانونی ساختار تشکیل دهند و کادر خود را در میان مردم تشکیل دهند و افراد نیز به صورت سلسه مراتب در احزاب رشد کنند؛ احزاب در ایران برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود در زمان انتخابات از نامزدهای خارج از حزب خود حمایت می کنند و این موضوع باعث کاهش نقش احزاب در کشور و عدم بالندگی اندیشه های حزبی می شود.

وی گفت: احزاب در تمام انتخابات بعد پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند و اکثر رؤسای جمهور از منتخبان احزاب بوده اند؛ تنها حزبی که از ابتدای انقلاب تا امروز پایدار بود حزب موتلفه اسلامی است و سایر احزاب منحل شدند.

عضو شورای مرکزی بنیاد امید ایرانیان اصفهان تاکید کرد: احزاب اتمسفر سیاسی کشور را شکل می دهند و  نقش بسزایی در سیاست های کلان و بلند مدت کشور دارند، بنابراین احزاب برای اینکه بتوانند با قوانین موجود فعالیت کنند در ابتدا باید حیات سیاسی بلند مدت داشته باشند و در ادامه با کادر سازی اندیشه های حزبی خود را در جامعه گسترش دهند.

بهروزی خاطر نشان کرد: هر گروه یا حزبی کارکرد مختص به خود را دارد و نمی توان برخی تشکل های مردم نهاد را به دلیل عدم وجود حزب جایگزین احزاب کرد بنابراین آلترناتیو مشخصی برای احزاب وجود ندارد که در نبود احزاب گروهی یا تشکلی جایگزین آن شود.

کد خبر 401485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.