ویزیت متخصصان طب سنتی ایرانی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، اجرای پوشش بیمه‌ای ویزیت متخصصان طب سنتی ایرانی را به سازمان‌های بیمه‌گر پایه ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت بهداشت، بر اساس این ابلاغ که برای رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل سازمان خدمات درمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) ارسال شده، پوشش بیمه‌ای ویزیت متخصصان طب سنتی ایرانی به مدت یک‌ سال از زمان ابلاغ تعیین شده است که در صورت رعایت شرایط تمام‌ وقتی، به‌ صورت ۲K پرداخت می‌شود.

تداوم پوشش بیمه‌ای متخصصان طب سنتی ایرانی بعد از یک سال، منوط به انجام مطالعه هزینه اثربخشی آن با راهبری دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت و ارسال نتایج برای طی مراحل قانونی به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت شده است.

محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی پیش از این درباره پوشش بیمه ای ویزیت متخصصان طب سنتی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود: پیشنهاد پوشش بیمه‌ای ویزیت متخصصان طب سنتی به شورای عالی بیمه رفته است و در صورت تصویب در این شورا از سال آینده تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. مصوبه شورای عالی بیمه این است که کارهایی مثل ویزیت در طب سنتی را احصا و به این شورا اعلام کنیم، به همین علت جلسه‌ای با حضور نماینده معاونت درمان وزارت بهداشت و نماینده شورای عالی بیمه تشکیل شد و به دنبال این هستیم که این مشکل را بر طرف کنیم تا از ابتدای سال ۹۹ ویزیت پزشکان متخصص طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تصریح کرد: نرخ ویزیت متخصصان طب سنتی و میزان پوشش بیمه‌ای آن را توسط شورای عالی بیمه مشخص می‌کند و دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت نقشی در تعیین نرخ ویزیت ندارد. بعد از بررسی کارشناسی در این شورا و ارائه پیشنهاد به دولت تعرفه ویزیت phd های رشته‌های مختلف پزشکی در هیئت دولت مشخص می‌شود و به نظر می‌رسد نرخ ویزیت متخصصان طب سنتی نزدیک به تعرفه ویزیت متخصصان داخلی است؛  پزشکانی که تخصص طب سنتی را از دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ نکرده‌اند فعلا تحت پوشش این نرخ‌گذاری و پوشش بیمه‌ای نیستند، اما باید وضعیت آن‌ها مشخص شود. افرادی که در این حوزه تجربه دارند باید تعیین تکلیف شوند و وزارت بهداشت باید با راهکاری به آن‌ها مجوز فعالیت قانونی بدهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 401483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.