بهبود عملکرد شاخص پژوهش‌ها نسبت به سال گذشته

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: شاخص فعالیت‌های علمی، پژوهشی دانشگاه اصفهان در  سال ۹۸ نسبت به سال گذشته از عملکرد بهتری برخوردار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی، عصر امروز _دوشنبه ۲۵ آذرماه_ در بیست و دومین مراسم تجلیل از فناوران و پژوهشگران دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه هفته پژوهش بهانه‌ای است برای قدردانی و تجلیل از خدمات کسانی که فعالیت‌های علمی، پژوهشی دانشگاهی انجام می‌دهند، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اصفهان در  سال ۹۸ نسبت به سال گذشته از شاخص عملکرد بهتری برخوردار بود که این شاخص‌ها برآمده از فعالیت‌های پژوهشی است.

وی افزود: اندازه‌گیری با کیفیت شاخص‌ها، موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های علمی، پژوهشی می‌شود.

عضو هیئت علمی؛ مهمترین رکن پیشرفت پژوهشی است

همچنین، سعید اعظم، عضو هیئت علمی دانشکده ریاضیات و آمار دانشگاه اصفهان در این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه فعالیت‌های علمی هدفمند زیادی در دانشگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: بهتر است زمانی که در دوران دانشگاهی سپری می‌شود در راستای کسب علم و انجام فعالیت‌های علمی،  پژوهشی باشد و در پایان دوران دانشجویی اقدامات مفیدی برای دانشگاه و کشور رقم زده باشیم.

اعظم ادامه داد: به منظور تحقق اهداف پژوهشی، بیشترین مسئولیت بر عهده کسانی است که در هیئت علمی دانشگاه فعالیت دارند؛  در این راستا داشتن زندگی آکادمیک به معنای واقعی کلمه نیاز است و بیشترین تمرکز هر دانشجو باید بر دانشگاه و انجام تحقیقات علمی باشد.

وی افزود: هر فردی اگر در دوره تحصیل خود در دانشگاه، به طور متوسط روزانه ١٠ ساعت مطالعه داشته باشد و تمام اهدافش متمرکز بر تحقیقات پژوهشی و علمی باشد، حتما در ۳۰ سال آینده به نتایج علمی قابل قبولی دست پیدا خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده ریاضیات و آمار دانشگاه اصفهان در رابطه با پیشرفت پژوهش در دانشگاه گفت: مهمترین رکن پیشرفت پژوهشی در دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه است؛ استخدام نفرات هیئت علمی باید با دقت بالایی انجام شود و ملاک‌هایی را مدنظر قرار داد که شایسته دانشگاه اصفهان باشد چراکه این دانشگاه محل فعالیت اساتید بزرگی چون دکتر کیاست‌پور بوده و اساتیدی باید به عنوان هیئت علمی دانشگاه انتخاب شوند که مسیر کیاست‌پور را ادامه دهند.

وی اضافه کرد: زمانی که صحبت از پژوهش می‌شود به معنای آن است که یک پکیج علمی مدنظر است که اگر یکی از اجزای آن از جمله امکانات سخت افزاری و نرم افزاری کامل نباشد، پژوهش مفید و عملکردی نخواهیم داشت البته ابزارها را دانشگاه در اختیار اعضای هیئت علمی قرار می‌دهد. همچنین باید کنفرانس‌های علمی، پژوهشی نیز در سطح بین‌المللی برگزار شود که نبود آن موجب دور ماندن هیئت علمی از پژوهش و فناوری جدید است.

عضو هیئت علمی دانشکده ریاضیات و آمار دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر اعضای هیئت علمی دانشگاه امکان شرکت در کنفرانس‌های پژوهشی بین‌المللی را برای خود فراهم نکنند و چندین سال از این حوزه محروم باشند، قطعا از مسیر فناوری نوین دور خواهند شد و استانداردهای لازم برای پژوهش‌های علمی خود را از دست خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا در پایان این مراسم از تلاشگران حوزه ارتباط، صنعت، جامعه و دانشگاه تجلیل شد.

کد خبر 401476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.