سیلاب‌های احتمالی در راه‌است/ آماده باش همه نیروهای امدادی در غرب و جنوب

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: سیلاب‌های احتمالی و بارش سنگین برف در ارتفاعات استان اصفهان پیش بینی شده و همه دستگاه‌های امداد و نجات استان اصفهان برای این امر در حالت آماده باش قرار دارند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی امشب بارش برف و باران در استان و به ویژه در نواحی جنوب و غرب استان اصفهان اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: بر این اساس امروز جلسه ستاد هماهنگی برای آمادگی دستگاه‌های امدادی برای ارائه خدمات برای سیلاب‌های احتمالی و بارش‌ برف در بالادست و ارتفاعات را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰ نفر نیروهای راهداری در ۴۱ راهدارخانه در گردنه‌های استان با پشتیبانی ۷۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات زمستانی مستقر شده‌اند، ادامه داد: این نیروها بیشتر در مناطق فریدونشهر، فریدن و سمیرم  مستقر شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه اطلاعیه به شهرداری‌ها برای فعال سازی ستاد سیل ابلاغ شده است، افزود: روز گذشته در فریدن و گلپایگان جلسات ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری از هر گونه حادثه غیر مترقبه تشکیل و همه اقدامات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۴۰ تیم امدادی هلال احمر، اورژانس و پلیس راه در قالب عملیات زمستانه در پایگاه‌های امداد جاده‌ای مستقر شده‌اند، افزود: این نیروها در همه مناطق جاده‌ایف روستایی و شهری برای امدادرسانی به افراد نیازمند مستقر هستند.

شیشه فروش با بیان اینکه توصیه می‌شود شهروندان با توجه به افت شدید دما، بارش برف و باران قبل از هر گونه سفر از قبل از وضعیت جاده‌ها اطلاع داشته باشند، اضافه کرد: همراه داشتن تجهیرات زمستانی و زنجیر چرخ در هنگام سفر امری ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین انبارهای هلال احمر در مناطق مختلف تقویت  شده تا در صورت نیاز به افراد در راه مانده خدمات رسانی صورت گیرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه شماره ۱۴۱ تلفن راه‌ها، ۱۱۲ امداد و نجات هلال احمر و ۱۱۵ برای اورژانس تعریف شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که در هر شرایطی این سه شماره پاسخگو باشند.

کد خبر 401464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Sahar IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    1 0
    سيل ميادا،نميخواين تعطيل كنين؟